Hej! Jag har precis kaklat i köket och ska ta tag i fogning. Funderar över avslut mot olika väggar och hörn.. Tänker att jag antingen kör silikon, i samma gråa kulör som blivande hårdfog, i princip överallt. Alternativet antar jag är latexfog och sen måla in? Men isåfall blir det gråa markeringar av silikonfogen på vissa ställen och vitt på andra.. Nån som har nån bra tanke eller tips? :)
 
  • Nykaklat kök med vita kakelplattor och grå köksinredning. Röda pilar markerar olika vägg- och hörnområden som behöver fogas. Diskställ, kryddor, spis och handdukar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör målarfog överallt.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kör målarfog överallt.
Tack för svar. Man kör väl iallafall silikon längs bänkskiva, i kaklade hörn och under samt mot skåp, eftersom det är partier som inte kan målas in?
 
C Carl Arvidsson skrev:
Tack för svar. Man kör väl iallafall silikon längs bänkskiva, i kaklade hörn och under samt mot skåp, eftersom det är partier som inte kan målas in?
Mot bänkskivan kan du ta silikon. Annars gör jag det aldrig.
 
Silikon i vinkelfog och bänkskivan, mot tak vit akryl om du skall måla in , mot skåp kan du ta silikon å ,, sprayflaska med mycket yes, sen en silikon skrapa så du får fina fogar, sen spraya 1 gång till å även på fingret å dra försiktigt av igen så den blir slät å fin 🫡
 
  • Gilla
Carl Arvidsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.