Köpte en Schiedel Rondo för knappt ett år sedan och har inte hunnit med att bygga upp den förrän nu. Har idag byggt en fyra-fem sektioner och upptäckte inte förrän nu vid den sista att fogen som man lägger i falsen på de keramiska rören att den stelnade väldigt fort.

Kan det vara så illa att fogen på tub är för gammal eller är det så att den stelnar/härdar ganska kvickt? Den blev liksom smulig när jag drog bort överflödet med händerna. Skall man fortsätta eller riva ner allt igen och köpa ny fog?
 
Kan nu svara på min fråga själv! Körde till byggshopen där jag köpt skorstenen. På tuben fanns en svagt instansad datummärkning som knappt gick att se. Men det visade sig att sista förbrukningsdag var just i denna månaden. Teoretiskt så skulle den ju fungera, men som tur var hade de två tuber liggande som jag fick och med datum Nov. 08.

Plockade ner delarna idag och det gick fint, rengjorde och byggde om med den nya fogen som fungerade bra mycket bättre!
 
Får man fråga vad du gav för skorstenen? Är själv på G att handla och försöker få grepp på priserna. Ingen volymprodukt direkt, så det är inte lätt at veta vad som är ett bra pris.
 
Kommer inte riktigt ihåg men jag tror det var runt 8 000:- för 6 m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.