Jag har haft en Automower 305 i 6 år och den har fungerat rätt bra under åren, lite service, nya däck, nya batterier och så har jag bytt kablaget i laddstationen.

Nu har den börjat bli förvirrad och hävdar att den är utanför området trots att den är mitt på gräsmattan. Den går ca 10-20 minuter och sen snurrar den runt 2 varv och stannar, "Utanför området". Jag startar den igen och den går ytterligare 10-20 minuter och stannar igen. Ibland går den in och laddar, kommer ut och sen stannar den, samma fel hela tiden.

Jag har haft laddstationen på service, de bytte alla kablarna som var lite slitna samt testade kortet. Laddstationen lyser grön, begränsningskabeln är inte korsad och hemkabeln funkar. Jag har haft den fungerande i många år med samma kablar i marken.

Är det nån som kan ha nån aning vad det handlar om ?
 
Har en granne som fått motsvarande med sin HQ305 efter att deras andra tomtgranne skaffat en Stiga robotgräsklippare. När Stigan är igång så ballar HQn ur. De stör ut varandra.
 
Ingen av grannarna har nån robot, jag fick tipset att generera ny slingsignal och skall kolla om det funkar
 
K
BigOne skrev:
Jag har haft en Automower 305 i 6 år och den har fungerat rätt bra under åren, lite service, nya däck, nya batterier och så har jag bytt kablaget i laddstationen.
Sorry för trådlyftet men var köpte du däcken?
 
  • Gilla
Yvonne Blomgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.