Hej,
jag har en carport, men lite förvaringsutrymmen. Så min tanke var att under carporten bygga ett förvaringsplan. Jag tänkte helt enkelt sätta lite brädor under takstolarna. Frågan min är: vad ska jag använda för trä? Tjocklek på brädorna (kommer ej att gå på det)? Spika/skruva?

Tar tacksamt emot förslag och synpunkter!
 
jag har samma tanke som dig. jag har tänkt att sätta råspont med ohyvlade sidan ner (mindre stickor i knäna) ca 30mm tjock bör räcka.
 
Hej,
jag hade tänkt mig råspont 22x95mm från Byggmax för 5,99 (Ska ju som sagt inte gå på den). Ska dock först höra med lokala sågeriet om de kan ge något erbjudande (iaf kan de leverera exkta längder) Sen vilken skruv det blir, får jag se. Förmodlingen en Essve Cutter.
 
var hade sheriffen tänkt hitta 30mm råspont?
Jag skulle nog sätta vanlig plywood istället. monterat med montageskruv för säkerhets skull.
 
ska du bara ha 22 så får du nog lasta väldigt lätt däruppe. Jag har 38mm på vinden men då är ju det anpassat för gång iofs.
 
Ja, nu när jag ser allt bråte som skall upp kanske jag ska uppgradera dimensionerna. Tack för era svar.
 
Skulle det fungera med golvskivor, eller kommer fukten att ta dem? Det är förmodligen dyrare också? Om ni spikar/skruvar på nåt ovanpå, hur gör ni på undersidan takstolarna? Själv funderade jag på att sätta vitlaserat brädtak, Cheapy har en variant för ca 80:-/kvm.

Kjell G

Ser nu att det står UNDER takstolarna, jag tänkte väl att det var lite överarbetat med båda delarna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.