kan man förvara takplåten utomhus över vintern? Tänkte ställa de mot garageväggen och regla ut ett skärmtak med presenning på. Kan det funka? Samt sätta plåtarna lutande med en extra lastpall under på en sida?
 
Varför skulle takplåt inte klara av att vara ute?
 
  • Haha
Markarbetaren
  • Laddar…
Kondens som kan skapas mellan plåtarna som ligger på varandra. Kan bli rosor. Risken är väl liten men tänker om nån har ett bra tips hur man kan förvara de utomhus.
 
M
N Niklaspe skrev:
Kondens som kan skapas mellan plåtarna som ligger på varandra. Kan bli rosor. Risken är väl liten men tänker om nån har ett bra tips hur man kan förvara de utomhus.
Min vintertäckning till poolen består av vanlig korrigerad takplåt som ligger med 50cm överlapp. Har inte sett att det hänt något med dom. Från april till oktober ligger dom på varandra, under bar himmel. Blir en jädra massa rävsaxar och andra kryp mellan plåtarna men det är bara spola av. Dom är ju avsedda att använads utomhus..
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
N Niklaspe skrev:
Kondens som kan skapas mellan plåtarna som ligger på varandra. Kan bli rosor. Risken är väl liten men tänker om nån har ett bra tips hur man kan förvara de utomhus.
"Rosor" blir det bara på obehandlad plåt (eller då om det är fel på ytbehandlingen) men sån plåt skulle inte jag vilja lägga på mitt tak.. då upptäcker jag hellre det efter att jag förvarat de över vintern..

Och är det kondens du är orolig för så spelar det ingen roll om de ligger eller står

Förvara plåtarna i emballaget de kommer i så ska det gå bra
 
Violina Violina skrev:
"Rosor" blir det bara på obehandlad plåt (eller då om det är fel på ytbehandlingen) men sån plåt skulle inte jag vilja lägga på mitt tak.. då upptäcker jag hellre det efter att jag förvarat de över vintern..

Och är det kondens du är orolig för så spelar det ingen roll om de ligger eller står

Förvara plåtarna i emballaget de kommer i så ska det gå bra
Ja okej, så jag ska inte sprätta emballaget för att ventilera det?
 
N Niklaspe skrev:
Ja okej, så jag ska inte sprätta emballaget för att ventilera det?
Nej, det tycker jag inte
 
  • Gilla
Niklaspe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.