Hur förvarar ni era skruvdragare, slagskruvdragare, mutterdragare mm?...har sett dom där skåpen där.man kan hänga 4 maskiner upp och ner, funkar dom eller hur gör ni?
 
Har allt i systainers staplade på golvet.
 
Några i garaget, de ligger två i en låda, en i l-boxx, en lös på en bokhylla. Ett par i tvättstugan, de ligger i ett skåp. I verkstan står två på golvet, en på hyveln, en i systainer.
Och en i fönstret.
 
  • Gilla
Dublin och 3 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Hur förvarar ni era skruvdragare, slagskruvdragare, mutterdragare mm?...har sett dom där skåpen där.man kan hänga 4 maskiner upp och ner, funkar dom eller hur gör ni?

Jag föredrar den här modellen:
gallery-1455697945-step9.jpg

Då hänger verktygen rätt och avloppsrör är billigt.
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Hur blir det med batterierna? Jag har ouppvärmt förråd med smalare ISOblock i Skåne. (Växterna fryser och kan inte förvaras där.)
 
H Huzzbutt skrev:
Jag föredrar den här modellen:
[bild]

Då hänger verktygen rätt och avloppsrör är billigt.
Vad är det för diameter? Är dom vita?
 
https://www.byggahus.se/forum/threa...tigt-seg-byggtrad.283552/page-29#post-3755739

Såhär har jag valt att göra. Kan inte riktigt inse fördelen med att dragarna ska hänga istället för att stå. Haft hyllan ett tag och det funkar klockrent för mig.

Ska jag vara ärlig är det i mina ögon ett "sett för mycket på Youtube-Symptom" där man inte längre ser andra alternativ. Eller ens till fullo inser sina egna behov.
Men vem är jag att döma...
//Ronnie
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
[länk]

Såhär har jag valt att göra. Kan inte riktigt inse fördelen med att dragarna ska hänga istället för att stå. Haft hyllan ett tag och det funkar klockrent för mig.

Ska jag vara ärlig är det i mina ögon ett "sett för mycket på Youtube-Symptom" där man inte längre ser andra alternativ. Eller ens till fullo inser sina egna behov.
Men vem är jag att döma...
//Ronnie
Snygg hylla Ronnie, välgjord som alltid. :ok:
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
I Hultaforshinkar eller verktygslåda när ska användas, ett par hänger alltid i verkstaden.
Undantaget mutterdragaren förvarar jag inte dragare i systainer, tycker inte att det är särskilt effektivt.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
[länk]

Såhär har jag valt att göra. Kan inte riktigt inse fördelen med att dragarna ska hänga istället för att stå. Haft hyllan ett tag och det funkar klockrent för mig.
//Ronnie
Den stora fördelen är att det går väldigt snabbt att göra en hängare av 75mm avloppsrör. En hylla med avdelare kräver mer arbete och den fungerar bara för batterimaskiner. Jag har t.ex min värmepistol i en avloppsrörshängare.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Köpte ett gammalt säkerhetsskåp på blocket, kostade 0 kr, men flytten ett några tusen. Där finns de verktyg som används sällan, i lådor.
De som nyttjas ofta har just nu obestämd lagring. Har nyligen (om man kan kalla 3 år sedan) flyttat till nytt hus, så dels pågår diverse arbeten samt att snickeri/verkstad ännu inte är klart.
 
I systainer som står i en hylla.
 
Jag använder hemmayxade sysports
Öppen vit förvaringslåda med gröna detaljer innehållande verktyg och en såg, med ytterligare lådor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JFrisk och 3 till
  • Laddar…
A
Står på en hylla bara. När man inte längre är ute på montagejobb ser jag ingen vits alls att ha dem i sina lådor. Har skänkt bort nästan samtliga systainrar till Festo och Makita. Sådana som är till maskinerna på bild är ju bara att kasta.
Rad med Dewalt verktyg, inklusive borrmaskiner och skruvdragare, på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
A
bulleribock bulleribock skrev:
Jag använder hemmayxade sysports
[bild]
Snyggt! Dämpar du ngt hifiljud på väggen eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.