Hur förvarar man en kap getsåg? Finns det någon låda som är tillräckligt stor eller blir det till att snickra själv?
Hur har ni gjort.
 
Jag tog en 45x70 regel jag hade över.
Sågade ur regeln för fästena i ”ovansidan” på sågen, så jag kan hänga upp den på väggen.
Bordet ligger löst längst väggen i garaget.
 
  • Gilla
Kefa
  • Laddar…
K Kefa skrev:
Hur förvarar man en kap getsåg? Finns det någon låda som är tillräckligt stor eller blir det till att snickra själv?
Hur har ni gjort.
På en hylla, under en bänk, på golvet i garaget/förrådet.

Är det en låda för kallförvaring du tänker dig, eller far du sågen i uppvärmt utrymme?
 
FredrikR FredrikR skrev:
På en hylla, under en bänk, på golvet i garaget/förrådet.

Är det en låda för kallförvaring du tänker dig, eller far du sågen i uppvärmt utrymme?
Jag har den i uppvärmd källare, jag är ute efter förvaring som gör den stapelbar alternativt upphängning.
 
G Gud_ skrev:
Jag tog en 45x70 regel jag hade över.
Sågade ur regeln för fästena i ”ovansidan” på sågen, så jag kan hänga upp den på väggen.
Bordet ligger löst längst väggen i garaget.
Bra tips (y)
 
@Kefa det tipset går inte, de använder ju en ryobi. Minst makita krävs för det jobbet!
 
  • Haha
Kefa
  • Laddar…
K Kromo skrev:
@Kefa det tipset går inte, de använder ju en ryobi. Minst makita krävs för det jobbet!
DeWalt brädar Ryobi 24-7
 
K Kefa skrev:
Hittade ett tips som jag gärna delar:

[länk]
Har du en såg med gejdrarna/utskjutet bakåt kan de bli tight, om inte bänken blir djup. ;)
 
Förvaring???
Den ska alltid stå framme redo att kapa till en brädbit.
Protte
 
  • Gilla
Nikorasu och 2 till
  • Laddar…
K Kefa skrev:
Hur förvarar man en kap getsåg? Finns det någon låda som är tillräckligt stor eller blir det till att snickra själv?
Hur har ni gjort.
Hos återförsäljaren. Spar mycket tid och utrymme! :D
 
  • Haha
  • Gilla
Kefa och 1 till
  • Laddar…
Väggorganisering i verkstad med upphängda verktyg och ett självbyggt profilerör med rörstumpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På väggen, "nån gång" ska jag även måla fästet... Det är ett uppkapat profilrör med fyra rörstumpar fastsvetsade på samma avstånd som sågbordet :)
 
  • Gilla
Jante och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.