Har en batteridriven gräsklippare och trimmer (Makita), och funderar hur jag ska förvara dessa under vintern. Har bara ett kallförråd och bor i Norrland så kommer bli rätt många minusgrader där inne. Fortfarande ok att förvara batteridriven gräsklippare och trimmer där under vintern så länge man tar in batterier? Tänker att fukt borde vara ett större problem än kyla?
 
F
W Wayney skrev:
Har en batteridriven gräsklippare och trimmer (Makita), och funderar hur jag ska förvara dessa under vintern. Har bara ett kallförråd och bor i Norrland så kommer bli rätt många minusgrader där inne. Fortfarande ok att förvara batteridriven gräsklippare och trimmer där under vintern så länge man tar in batterier? Tänker att fukt borde vara ett större problem än kyla?
Är nog rekommenderat att förvara batteriet i rumstemp iaf. Själva apparaten spelar nog mindre roll så länge det står torrt.
 
  • Gilla
Wayney
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Är nog rekommenderat att förvara batteriet i rumstemp iaf. Själva apparaten spelar nog mindre roll så länge det står torrt.
Ja så jag tänker också, borde ju inte vara några problem.
 
Jag har förvarat robotklippare och trimmer i kallförråd senaste åren, fungerat utan problem, gräsklipparen har nog stått i garaget något år men inte varje.
Batterierna ska ju gärna lagras svalt, men kanske inte många minusgrader. Bra att hålla ca 50%laddning och inte ladda kalla, absolut inte vid minusgrader. (Om det nu är lithium)
 
  • Gilla
Wayney och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.