Håller på att sondera kostnad för takbyte och i samband med detta montering av solceller. Skulle vilja ha det sömlöst,dvs samma företag gör båda vid samma tillfälle men kanske blir tvungen anlita separata firmor. Jag fick höra att garantin på takarbetet försvinner om någon annan monterar solpaneler efter takbytet? Sant eller ???
 
R
Då garantin inte är lagstadgad så är det upp till dig som kund att förhandla fram ditt önskemål med takfirman..

Vad är det för tak du ska ha?
 
R Rejäl skrev:
Då garantin inte är lagstadgad så är det upp till dig som kund att förhandla fram ditt önskemål med takfirman..

Vad är det för tak du ska ha?
Utbyte av det gamla tegelpannetaket. Får väl kolla efter takfirma som accepterar att jag sätter på solpaneler. Inbillar mig att fler borde ha stött på detta. Men jag kan förstå takfirman som inte vill ta ansvar för att solpanelerna monteras så att takets täthet berörs. Och man får tänka vidare på nästa problem. Vad täcker garantin på solcellsmontaget?
 
R
H Hokke45 skrev:
Utbyte av det gamla tegelpannetaket. Får väl kolla efter takfirma som accepterar att jag sätter på solpaneler. Inbillar mig att fler borde ha stött på detta. Men jag kan förstå takfirman som inte vill ta ansvar för att solpanelerna monteras så att takets täthet berörs. Och man får tänka vidare på nästa problem. Vad täcker garantin på solcellsmontaget?
Takpannor finns det godkända infästningar till tex. Benders har en modell som inte påverkar takets täthet…

https://www.benders.se/sortiment/tak/solcellsmontage/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.