Hejsan! Håller på och bygger om i ladan, ska göra en garagedel på 3,5x7 meter och har kommit så långt att jag börjat att kapa upp väggen. Ladan är utbyggd på baksidan längsgående och det är mellan dessa två väggar hålet kommer bli.
Börjar med en bild utvändigt så ni ser vad det gäller .

En röd lada med utbyggnad på baksidan och en pågående renovering för konvertering till garagedel i vinterskymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och såhär ser det ut i nuläget inne.


Ommöblerad lada under renovering med timmerväggar och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle vilja ta bort ett par stockar till så jag får lite högre takhöjd men frågan är hur mycket jag vågar ta, tänkte jag skulle försöka förstärka upp det lite innan jag tar bort kanske 5-6 stockar till.

Har ser ni hur det ser ut resten av vägen upp.


Inredning av en lada med trästocksväggar, stege och en öppning i väggen under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stocken längst upp går vidare in i skeppet bredvid men under den så ser ni på högra sidan att dom är kapade och "skarvade" 7 st stockar. Googlade fram bilder som såg likadana ut vid skarven och verkar vara sån där gåt skarv eller hur jag ska förklara det.

Tänkte jag vill nog gärna förstärka detta innan jag forsätter, min tanke va kanske plåt något mellan 5-10 mm att sätta på vardera sidan på högersidan och dra bult genom timret så denna "gåt-skarv" verkligen håller ihop, eller kanske sätta korsade reglar från vänster sidan till höger men är inte så hemma på detta så frågar er som kanske har bättre koll på det om tips :)

Hoppas min beskrivning är nog bra annars fråga så ska jag svara och ta bild så gott jag kan!

Tack så länge :)
 
Att tillägga är att det är i skeppet längst till vänster på ladan sett framifrån som garagedelen byggs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.