Hej

Jag har precis köpt en diskbänk från Ikea. En två meter lång rostfri med modellnamet NUMERÄR.

Till denna diskbänk köpte jag blandaren Hans Grohe Allegra Metropol (ej Ikea).

Problemet är att diskbänken är för klen för att fixera blandaren ordentligt (yunn plåt). Blandaren svajar och vibrerar när man rör den och det är mycket störande.

Som jag ser det kan jag göra på två sätt.

1. Förstärka diskbänken. Vet dock inte hur. Någon som har något förslag?

2. Fixera blandaren i bänkstommen med hjälp av av en plåt. Har beställt en plåt men måste fixa två muttrar att fästa blandaren med.

Det finns möljigtvis inte någon här som vet vilken gänga det är på en Hans Grohe blandare? Diametern är 34 mm.
Jag kan visseligen beställa "fixation spare parts" men det kostar säkert mycket och tar troligvis lång tid.

Kan man räkna ut vilken gänga det är genom att mäta?

Tack för hjälpen
Magnus
 
Kan tillägga att Ikea har erbjudit sig att köpa tillbaka diskbänken. Jag är dock inte så sugen på det eftersom vi då kommer att vara utan kök ännu längre.

Men kan någon tipsa om en annan 2 meter lång rostfri bänk med två hoar så är jag tacksam...

//Magnus
 
1) Bort med blandaren
2) Dit med en liten skiva under som passar typ plywood eller liknande och dra fast blandaren med denna...
Det skall finnas brickor med blandaren som fixar just detta
 
Limma under en spånskiva, helst under hela bänken. Fråga efter speciallim. Så gör dom som tillverka måttanpassade rostfria diskbänkar. Därefter sitter blandare perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.