Hej alla goda...

Köpte mig en Dremel 8260 för att ha något att göra när jag är med min dotter på lekplatser. Tidigare hade jag kniv och något trä att tälja på men en del föräldrar blev väldigt nojiga på mig.
Nu har jag skapat min första smörkniv och tänkte dela med mig...

Varför? För jag tycker många trådar här har en sådan negativ klang och vill dela med något positivt.

Jag är helt ny på att använda mina händer till något skapande men har upptäckt sedan jag blev far att det hjälper mig att slappna av. Nu älskar jag att vara på lekplatser och sitta med min Dremel och göra matredskap.

Stämmer det att paraffinolja är det bästa att smörja in köksredskap med?
 
  • En träspatel ligger på en mörk yta med synliga dammpartiklar och reflektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en liten träsked över svart yta med spegelbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Holypain Holypain skrev:
Hej alla goda...

Köpte mig en Dremel 8260 för att ha något att göra när jag är med min dotter på lekplatser. Tidigare hade jag kniv och något trä att tälja på men en del föräldrar blev väldigt nojiga på mig.
Nu har jag skapat min första smörkniv och tänkte dela med mig...

Varför? För jag tycker många trådar här har en sådan negativ klang och vill dela med något positivt.

Jag är helt ny på att använda mina händer till något skapande men har upptäckt sedan jag blev far att det hjälper mig att slappna av. Nu älskar jag att vara på lekplatser och sitta med min Dremel och göra matredskap.

Stämmer det att paraffinolja är det bästa att smörja in köksredskap med?
Ser oerhört ergonomisk ut, well done!
 
  • Gilla
Holypain
  • Laddar…
Fastnade lite för det där du skrev om att ha en kniv med sig till lekparken. Jag hade alltid fickkniv med mig när jag hade småbarn. Skära äppelbitar t.ex. Fickkniv är ju tillåtet att ha med sig.
 
Fadai
Holypain Holypain skrev:
Hej alla goda...

Köpte mig en Dremel 8260 för att ha något att göra när jag är med min dotter på lekplatser. Tidigare hade jag kniv och något trä att tälja på men en del föräldrar blev väldigt nojiga på mig.
Nu har jag skapat min första smörkniv och tänkte dela med mig...

Varför? För jag tycker många trådar här har en sådan negativ klang och vill dela med något positivt.

Jag är helt ny på att använda mina händer till något skapande men har upptäckt sedan jag blev far att det hjälper mig att slappna av. Nu älskar jag att vara på lekplatser och sitta med min Dremel och göra matredskap.

Stämmer det att paraffinolja är det bästa att smörja in köksredskap med?
Ja, paraffinolja är bäst.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Fastnade lite för det där du skrev om att ha en kniv med sig till lekparken. Jag hade alltid fickkniv med mig när jag hade småbarn. Skära äppelbitar t.ex. Fickkniv är ju tillåtet att ha med sig.
Äh. Juridiskt är det inte några konstigheter. Problemet är ju alla nervösa lattemammor som tror att kniv=mord och förbannelse, oavsett vilket. Deras gubbe är sedan säkert elektriker eller liknande och vevar moraknivar runt sig som inget när de är på hemmaplan.

Helt klart trevlig sysselsättning på lekplatsen och inget konstigt. Tycker det är mer sunt att lära barn om respekt och nytta med "farliga" saker än att helt förbjuda.
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Äh. Juridiskt är det inte några konstigheter. Problemet är ju alla nervösa lattemammor som tror att kniv=mord och förbannelse, oavsett vilket. Deras gubbe är sedan säkert elektriker eller liknande och vevar moraknivar runt sig som inget när de är på hemmaplan.

Helt klart trevlig sysselsättning på lekplatsen och inget konstigt. Tycker det är mer sunt att lära barn om respekt och nytta med "farliga" saker än att helt förbjuda.
Word!

Jamie Oliver sa en bra sak. Vi låter barn klättra högt i träd men så fort de vill låna sågen eller använda kniv så säger vi att DET är farligt. Som att bryta nacken när de ramlar ner för trädet inte vore det
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
RoTe
Manganbangan Manganbangan skrev:
Vi låter barn klättra högt i träd
Vad säger du?? Orosanmälan på direkten! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.