Hej, verkar som dom flesta inte behöver ett skåp för nätverksprodukter (är rätt lite speciellt i mindre storlek) eller får det av IPS:en vid installation, här var bostadsbolaget snåla och inte satte in det (är en bostadsrätt så inget problem att lösa det själv).

Så letat efter ett i bra storlek och hittat denna http://www.mbdes.se/Exego.aspx?p_id=274&pr_id=860 ,men problmet är att dom inte säljer till privatpersoner och inte hittat någon aktör som säljer deras skåp till kunder.

Tittat på conrad och direktronik, men skåpen är lite för långa och tjocka.
 
Redigerat:
C
Malmbergs & Kjell&Co hade iaf tidigare liknande 10"-skåp. Jag beställde ett Schroff från Elfa, gick också bra trots att de inte har deras 10"-skåp i ordinarie sortiment. Det var dock lite dyrare, och uppfyllde inte riktigt förväntningarna.
 
Finns toten 10" väggskåp på dustin. De är dock svarta och kanske lite djupare.
 
Broken arrow skrev:
men problmet är att dom inte säljer till privatpersoner
Prova att beställ ändå. Ange exempelvis "Firma Broken Arrow" som företagsnamn och ditt personnummer som organisationsnummer. En enskild firma behöver normalt inte vara registrerad och det värsta som kan hända är att de inte vill sälja till dig.
 
svartöra skrev:
Här har du samma skåp på tyska ebay:
[länk]

Googles bildsökning är bra att ha i sådana här sammanhang...
Hitta denna http://www.ebay.com/itm/10-Zoll-Wan...ckmontage_Schränke_Rahmen&hash=item439a76953e är inte exakt samma som den jag länka först, men denna skulle funka också efter jag kollat måtten lite bättre och den inte var för smal. Hoppas bara en router får plats i botten (den är 285mm bred ca, det går ju inte på tvären tyvärr), men bör göra det 10 " är 255mm och sen finns det lite extra på sidorna för själva skåpet är 310mm brett plåten kan inte vara tjockare än 1,5mm.


Hitta måtten på denna sida http://www.triton.cz/en/data-cabinets/wall-mounted-cabinets/wall-mounted-cabinet-rba-10

Slänger kanske med någon sån här med http://www.ebay.com/itm/10-Fachbode...ckmontage_Schränke_Rahmen&hash=item27dd58acc3 (har lite andra enheter att stuva in med, som är mindre):)

Men tackar för tipset, missa total ebay:/ har ju handlat lite småplock där förut.
 
cpalm skrev:
Malmbergs & Kjell&Co hade iaf tidigare liknande 10"-skåp. Jag beställde ett Schroff från Elfa, gick också bra trots att de inte har deras 10"-skåp i ordinarie sortiment. Det var dock lite dyrare, och uppfyllde inte riktigt förväntningarna.
Kjell hade tyvärr inget bra skåp. Elfa hitta jag inget på, vad var du inte nöjd med på skåpet?


Sen är skåpet 310mm brett? skulle de gå in en sak som är 285mm brett och 50mm högt?
 
fredl skrev:
Finns toten 10" väggskåp på dustin. De är dock svarta och kanske lite djupare.
Var ett bra förslag, men verkar vara lite fet. Men tackar för tipset.
 
Alfredo skrev:
Prova att beställ ändå. Ange exempelvis "Firma Broken Arrow" som företagsnamn och ditt personnummer som organisationsnummer. En enskild firma behöver normalt inte vara registrerad och det värsta som kan hända är att de inte vill sälja till dig.
Okej :) dock kan betalningen bli värre, för man måste ju betala momsen. Vet inte hur det är med företagsköp, men har för mig att det dras innan köp. Alltså momsen dras av direkt. Åker ju direkt på en skattesmäll då eller värre att dom tror man ska smita från skatten. Men ja funkar annars att köpa från ebay har gjort det förr.

Men kan ju höra och se om dom kan göra undantag jag får tänka på det:) Blir dock dyrare än att köpa på ebay om man ska räkna med moms på priset.
 
Min åsikt är att det bara är tokigheter att köpa 10" skåp istället för 19" som ofta används. Finns mer tillbehör till 19-skåpen så som patchpaneler, uttagslister, lådor osv
 
C
Broken arrow skrev:
Okej :) dock kan betalningen bli värre, för man måste ju betala momsen. Vet inte hur det är med företagsköp, men har för mig att det dras innan köp. Alltså momsen dras av direkt. Åker ju direkt på en skattesmäll då eller värre att dom tror man ska smita från skatten. Men ja funkar annars att köpa från ebay har gjort det förr.

Men kan ju höra och se om dom kan göra undantag jag får tänka på det:) Blir dock dyrare än att köpa på ebay om man ska räkna med moms på priset.
Nä, det finns några undantag, men företaget får betala moms som alla andra, sen drar företaget av det i sin momsdeklaration. Så du riskerar ingen skattemäll! :D
 
Broken arrow skrev:
Okej :) dock kan betalningen bli värre, för man måste ju betala momsen. Vet inte hur det är med företagsköp, men har för mig att det dras innan köp. Alltså momsen dras av direkt.
Nej även företag betalar moms när de handlar, i varje fall inom Sverige. Företag får därefter dra av den ingående momsen mot den utgående och betalar bara in mellanskillnaden. På så sätt blir momsen ingen kostnad för ett företag.

Att de bara vill sälja till företag har rimligen inget som helst med moms att göra utan gissningsvis är det för att de vill slippa småbeställningar från struliga privatpersoner.
 
Redigerat:
Purre skrev:
Min åsikt är att det bara är tokigheter att köpa 10" skåp istället för 19" som ofta används. Finns mer tillbehör till 19-skåpen så som patchpaneler, uttagslister, lådor osv
Finns det jag behöver i alla fall :)denna duger för mig http://www.kjell.com/sortiment/dato...teriel/keystone/keystone-10-patchpanel-p95455 och två/en låda.

Bredare än 38 CM går inte i garderoben.

Men du kanske har ett inredningstips?

Max längd är 66cm, men sitter en sak på ena väggen (enda praktiska väggen för denna panel) som tar upp 24,5 cm.

den kan inte heller helst sticka ut mer än 26cm.
 
Broken arrow skrev:
Men du kanske har ett inredningstips?
Med en kofot och en tigersåg kan man åstadkomma storverk! :p
 
Alfredo skrev:
Med en kofot och en tigersåg kan man åstadkomma storverk! :p
Om det inte vore så att det är en lägenhet och har inte har möjlighet att bygga ut :p Dessutom betong väggar, så behövs värre grejer än tigersåg :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.