tänkte att kanske kombinera sovrum/lyssningsrum/dator...
nån som gjort detta, har bilder eller idéer? nu så har jag på övervångingen ett sovrum på ca 13kvm, ett rum på ca 12kvm (mellanväggen är borta som är på ritningen) samt en hall och garderober, min tankte är att ta bort den vägg mellan sovrum och det mindre rummet, och de väggar mellan hallen o det mindre rummet, och kanske även några av garderoberna, vilka är fastbyggda (har snedtak)
och på så sätt få det öppnare och ett rum på ca 40kvm, ha en säng nånstans och en soffa eller fotölj, ett par stativare, dator och en tv...
alla tips o idéer är välkomna!
se bifogad bild på planlösningen...(inte jag som ritat;))
 
  • plan1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag inte hur din familj ser ut, men jag tycker spontant att det är jobbigt med "stora rum" där man fått kompromissa sig fram till en massa olika lösningar. I synnerhet gillar jag personligen inte tanken på säng och mediaupplevelser i samma rum. Visst kan man ha en TV i sovrummet, men inte en bioanläggning.

Sådana rum anske passar under några år då man är ungkarl på väg ut i livet, men sedan upptäcker man att det är värt rätt mycket att kunna stänga in sig bakom en dörr ibland och få vara ifred.
 
jag bor själv så det är inga bekymmer med det....:D
hursom så behöver sovrummet renoveras, själv tycker jag det känns instängt med smårum, hembio har jag på nedervåningen, här tänkte jag väl mest kunna lyssna på musik och sitta vid datorn,
12kvm rummet används inte till nåt alls för tillfället så man är ju sugen på att göra om på nåt vis... sen är det ju inte hela världen att göra om fler gånger heller....
 
Det är ju ditt hus, dina pengar, din arbetsinsats och du som skall trivas. :)
 
tänkte kanske nåt i den här stilen, är det helt åt skogen tro? samtidigt är man lite kluven om man ska skaffa en dubbelsäng istället, det är ju lite snyggare men tar mer plats...
 
  • 115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.