vi har renoverat våran hall. är helNÖJD med tapeterna och de målade väggarna.

På dessa målade väggar har jag tänkt mig väggord.

Ord som välkommen på svenska eller engelska verkar så gammalmodigt..

Jag har tänkt mig något annat men har inga idéer.

Tacksam för tips!

kanske ni har skrivit något som passar till hall??

I sovrummet har jag bestämt mig för Amor vincit omnia.

/Lillyblue
 
Känn dig som hemma!
 
Välkommen till hallen!
 
Borta bra men hemma bäst!
 
Lillyblue skrev:
Ord som välkommen på svenska eller engelska verkar så gammalmodigt..

Det är inte ord som "Välkommen" som är ute. Det är konceptet "väggord" som är gammalmodigt.

Eller rättare sagt: Det var fräckt och "inne" i början av 2000-talet. Om någonting hinner bli gammalmodigt på denna tid kan man väl diskutera (eftersom gammalmodigt är ett begrepp som uttrycker något subjektivt). Men det är inte ordvalet i sig som gör att det känns omodernt. Så mycket vågar jag påstå utifrån mitt eget perspektiv.

just my 5 cents...
 
Redigerat:
Du kan skriva: "Vi har läst massa inredningstidningar och därför blev det väggord" :D

eviljava är rätt ute: det är helt ute. I mitt tycke är det ett gräsligt sätt att förstöra en snygg vägg. Sätt hellre upp en vacker tavla på ungarna eller något. Välkommen kan ni hälsa med munnen!
 
jaa det är nog smaksak.. jag har sett mycket på internet, även på inredningsprogram på tv. Även har jag sett grannar har valt ordet Livingroom i vardagsrummet.Vita bokstäver med beigebakgrund. Hur snyggt som helst.

Vi har målat vitt och har tänkt mig svarta bokstäver. tack ändå för fler tips för er som läser detta.
 
Lillyblue, när jag svarade dig igår kväll så var min första tanke också "herregud, har vi inte sett FÖR MÅNGA väggord vid det här laget?!" men så tänkte jag att det var himla fräckt, eftersom DU får välja att inreda ditt hem precis hur du vill. Oavsett om flera av oss andra tycker det är "ute" eller söndertjatat. Man gör ju som man själv trivs med! Är säker på att det finns mängder av fina små detaljer i mitt hem som ANDRA däremot tycker är urtöntiga :).

Om du ska välja något välkomnande så tycker jag att du ska skriva något lättbegripligt och kort - annars kommer folk antingen inte att hinna läsa/registrera det för tamburen och hallen passerar man mest bara, eller så kommer de att stanna upp och fråga vad det betyder, när ni egentligen skulle hälsa på varann.

Alltså tror jag på sånt som ger någon slags välbefinnandekänsla eller värme, så att man känner sig väl mött. Lycka till!
 
95% av alla väggordsköpare kan inte ha fel, det är CARPE DIEM som gäller!
 
Tycker isåfall du ska göra något extra. Ex vis om du har dubbelgips kan du skära ut bokstäverna direkt i väggen och "skugga dem med lite svart färg eller något.
 
"äntligen hemma!"
 
"gå inte in i väggen"
 
Det här var tidigare en fin vägg!
 
Ola78
Lagom fägnad måttligt krus, gives uti detta hus.
 
I som här inträden...låten hoppet fara.


Sorry kunde inte låta bli...:)

Må gott! blir mitt förslag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.