Många hörn- el. U-soffor idag avslutas i bägge ändar med diverse divaner, säschlonger och så vidare.
Fördelen med dessa är ju bland annat att man kan sitta skönt uppkrupen i hörnet med fötterna uppe på divanen eller vad det nu kallas.
Men allt som oftast så är ju hela änd-delen rundad, utan ryggstöd och därmed har man kraftigt minskat antalet "riktiga" sittplatser i soffan. Man har helt enkelt en stor U-formad soffa som tar mycket plats och är skön för 1-2 personer (var sin divan) men när man är många så är det sämre.

Jag söker förslag på soffor som har både och. Alltså divan men med ryggstöd hela vägen. I praktiken en hörnsoffa med rakt hörn (runda hörn gör att man inte kan luta sig mot dem när man sitter uppkrupen) samt att det inte finns något ryggstöd på "änden".

Svårt att förklara i text men har inget ritprogram här just nu.

Någon som har några förslag?
 
Thomas59
MTE skrev:
[länk]

Det var bland det första jag hittade när jag googlade, kanske inte exakt vad ni letar efter men ett tips iaf. www.thesofastore.se för att se hela sortimentet.
Kollade på din länk och ska jag vara ärlig var det väldigt mycket soffa men vad jag kan se bara två bekväma sittplatser?
 
Är det något liknande Milano eller Street U (Street Hörn) på den här sidan du menar?

EM har ju flera "byggbara" serier också däe det går att välja delar, armstöd, ben mm
 
Redigerat:
Thomas59 skrev:
Kollade på din länk och ska jag vara ärlig var det väldigt mycket soffa men vad jag kan se bara två bekväma sittplatser?
Var hur ärlig som helst du, det var som sagt bara ett tips, och det på en soffa som kanske inte var exakt vad TS var ute efter dessutom. ;) Men antalet sitsar gick väl vad jag förstod att bygga på så många man ville, bilden visade ett förslag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.