Är på gång men inkädnad av bastun nu men har ingen lust till trad. klen panel och raka linjer..
Vill ha någor mer naturellt

Vad finns för alternativ som fungerar, gärna grova dimensioner (förutom tjockeleken,,max 1" helst tunnare )
 
Jag är inne på samma spår. Nästa steg i bastubyggandet blir att sätta upp timmerpanel, det är läktat och klart. Timmerpanelen är maskinellt bilad så den ser handbilad ut, är av gran, 28 mm tjock och 170 eller var det 195 bred. Jag tror det blir hur bra som helst, grovt och stabilt!
 
Ok!

Har du sett det någonstans eller är det efter eget huvud?
Pris?
Bilder?
 
Här hittar du, och om du Googlar på timmerpanel finns det flera :)
Klicka på Timmerpanel i furu 29x195 mm
 
Redigerat:
Nej, jag har inte sett det någonstans utan jag ville ha något mer rejält på väggarna.

Jag fick tag på några längder från en kille utanför Köping. Han hade kvar efter sitt jobb. Priset blev väl ca 140 kr/m2.

Har sett att det finns på Blocket också.
 
Stående gran hyvlat kilkantat kärnan ut, ju bredare destå bättre
 
Knut skrev:
Stående gran hyvlat kilkantat kärnan ut, ju bredare destå bättre
Nu låter det något!

Vart i västra Mälardalen hittar man detta tro?
 
ThomasÅsa skrev:
Nej, jag har inte sett det någonstans utan jag ville ha något mer rejält på väggarna.

Jag fick tag på några längder från en kille utanför Köping. Han hade kvar efter sitt jobb. Priset blev väl ca 140 kr/m2.

Har sett att det finns på Blocket också.

Hmm fick pris idag från timmerpanel.se på en bra bit över ditt inkl moms...ca 3x vanlig panel..
Jag behöver runt 50m2 så det blir en del..
 
Bonnsåg med hyvel som har skivat upp lite okantat. Jag bor väl för långt bort
 
ThomasÅsa skrev:
Blocket idag:

[länk]
Såg den annonsen men det är fel dimension för mig tyvärr, får väl spana vidare..men har inte hur mycket tid som helst.
 
Hur mycket behöver du? Det räcker ju med locken. Resten kan du väl köpa 22*195 i handeln.
 
Ok, jag förstår. Jag behövde bara ca 15 m2, så det var ganska lätt att hitta överblivet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.