Vi håller på att försöka få till planlösningen som uppfyller våra krav men får inte riktigt till den så nu söker jag hjälp här. Är det någon som har förslag på en bra planlösning så tipsa mig.
Det vi söker är:
* ca185 kvm, två eller 1 3/4 plan
* stort kök med bra arbetsytor gärna "bardisk" samt matplats för 6 pers
* köket placerat mot entré sidan
* groventre och tvättstuga ej in mot kök.
* 5 sovrum
* v-rum och allrum
* två toaletter ett med dusch och ett mad badkar, möjlighet till bastu i det ena.

Det var lite av mina drömmar så har ni förslag på hus som kan passa?
 
Hej !

Titta på götenehus och sparholm, ändra kläkammaren på övervåning till bastu, använder arbetsrum på undervåningen som sovrum !
..och du har allt !!

/Peter
 
JKPK_peter skrev:
Hej !

Titta på götenehus och sparholm, ändra kläkammaren på övervåning till bastu, använder arbetsrum på undervåningen som sovrum !
..och du har allt !!

/Peter
Vilken jättetrevlig planlösning det var i "Sparreholm 1", har ni byggt det huset, om inte, har du trots det upplysningar om priset ??

MVH/Christina.
 
Hej !

Jag har inte byggt huset och vet därför inte priset men räkna med att det kostar 2.5 mille utan tomt med std utrustning !
 
Tack!

//Christina.
 
..för min del tycker jag inte att ni ska planera in en bastu på andra våningen. Ska man basta vill man ju fort komma ut på altanen och svalka av sig mellan varven.

..titta på de finska husens planlösningarna där har man planerat bra bastulösningar för det mesta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.