Hej,

Vill bygga ett mindre (100-130m2) gulligt hus lite torpaktigt. Tänker mig ett rött hus med vita knutar - hittar inga leverantörer av denna typ, någon som har ett förslag?
Barnen är 13 & 15 ska få varsitt sovrum såklart, men ska bygga ett separat "gästhus" aktigt till dom där dom kan hänga med kompisar.

Tack på förhand!
 
www.villaportalen.se

Där kan du dammsuga alla hustillverkares hemsidor. Vill du sen bygga med nåt specifikt företag, kan du bara visa lite bilder och planlösning.
 
Vad har du tänkt dig ?
Ett rakt hus, vinkelhus.
Skall du ha loft.
Vill du bygga själv eller ha det på helentrepenad.
Prisklass ?

Jag byggde en 45 kvm stuga från ca-boden (www.caboden.se, dom har uppåt 100kvm också) - men då får man bygga själv eller anlita snickare...


/K
 
  • Nokia2009-06 296.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller med föregående. Jag tror att Caboden kan efter önskemåla bygga ut sina bodar så du får den storleken du vill ha. Kolla in modellerna och hör av dig till tillverkaren. Men som sagt, den kräver sin snickare, men det gör väl iofs de flesta hus. Lycka till!
 
Vi har valt ett Vision 80 från Västkuststugan. Jag vet inte om det är det du söker, men om man målar det rött och vitt så ser det nog ut som en modernisering av den röda stugan med vita klutar.
 
Om du nu ska bygga med Västkuststugan så är väl deras serie Vision en av de minst "torpaktiga". Deras serie Tradition försöker i alla fall se ut som torp, men de är kanske lite för små för dina önskemål.
Faktum är att bygger du så stort som 130m² så är det svårt att får torpkänsla på huset. Det är för stort, helt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.