Hej.
Har parkett i köket och skall byta bänk skivor och ev plåt vasken (bänkskiva)

Har ni något förslag på vilken färg man skall använda på bänkskivorna?
Skåpsluckorna blir troligtvis vita.

Sen undrar jag om ni vet något om att man skall kunna sätta upp tunna "skivor" av plast tror jag på köksluckorna istället för att lacka om dom. Det skall finnas med bård på själva luckan. Dom är idag släta.

Bilder mottages som vanligt mycket gärna.

Bias
 
Vad har du för slags parkett i köket?
Vilket kakel har du alt. ska du sätta?
Väggfärg i övrigt?

Blev mer frågor än svar, men det är lättare att råda/tycka om man har lite mer bakgrundsinfo, berätta gärna mer :)

Ang. de där "plastskivorna" så är jag inte 100 på att jag vet vad du menar, MEN om det rör sig om varianten där man renoverar tex. gamla gabon-innerdörrar genom att limma på en 5 mm. spårfräst MDF-skiva (plastskivor har jag däremot aldrig hört talas om), så skulle jag personligen tycka att det vore mycket snyggare att behålla luckorna släta och lämna in dem för sprutlackering.
Man kan ju tex. anv. väldigt högblank färg typ billack och med det få ett väldigt fräckt, blankt och snyggt resultat (fingeravtryck syns dock lätt ;)) om man tycker att man vill ha något lite annorlunda, men då bör man nog lämna in dem för sprutlackering i dammfri miljö för bästa slutresultat.
De där skivorna tycker jag personligen inte är så roliga då spårfräsningen inte brukar vara speciellt snygg, då tycker jag att en slät och snyggt målad lucka är att föredra, under förutsättning att det inte är stora skador på luckorna för då kan väl möjligen de där skivorna fylla någon funktion. Men jag är tveksam till om man kan få ett hållbart resultat med dem om man tänker limma hemma, då limmningen kräver jämt och kraftigt tryck över hela ytan under rejäl tid, om man nu inte har tillgång till proffsutrustning förstås.

Men som sagt, det kan ju kanske finnas någon annan variant med plast som funkar annorlunda ;)

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.