Jag har utrymmet som synes på bilderna.

Någon som har tips på hur jag ska göra för att få en så bra bastu som möjligt?

Tänkte mig en "hall" innanför dörren och sedan bastudörr till bastun, kanske ta upp ett fönster bredvid förrådsdörren för att skapa ett titthål från bastun.

Eller ska jag kanske placera laven på långsidan och ta upp ett fönster på åt det hållet?

Utrymmet är knappt 2 meter brett och 3 meter långt.

Tacksam för synpunkter och tips :)
 
  • DSC_0012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0120.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ha placerat laven på långsidan alternativt byggt den som ett L efter bortre kortväggen och långväggen. Tagit upp hål och monterat ett eller kanske två fönster på motsatt långvägg. Tycker du skall satsa på relativt stora fönster för att få rymd, sen är det ju ganska trevligt att sitta och kika ut med... Är du rädd för insyn kan du ju alltid ha någon slags film på fönstret för att bara kunna se ut.

Håller själv på att bygga en fristående bastu där stugan är på 15m2 och själva bastuutrymmet på ca 8m2 (2,6m x 3,1m). Jag har satt två st fönster 12x13 i bastun och bygger laven som ett U för att få två platser där man kan ligga och titta ut genom fönstren. Tycker det är skönt att ligga och basta men det är en smaksak.

Skall med nyfikenhet följa fortsättningen och hoppas att du lägger ut bilder under byggets gång!

Lycka till!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.