Hej,
Söker lite tips på hur man kan snygga till tomtgränsen.
Tänkte kanske en låg mur, men hur gör man det snyggt i slänten. Bilderna är tagna från min tomt har har börjat gräva lite för att ta bort rötter. Träden står på grannens sida.Har ni några idéer kanske en bild på hur ni har gjort?
 
  • Tomtgräns med utsikt över en slänt där grävarbete påbörjats med synliga rötter och några större stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd slänt vid tomtgräns med träd och buskar, gräs och en vit husfasad i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul projekt men jag förstår inte frågeställningen eller vad som är slänten
 
Då det inte ser ut att vara någon gräsmattenörd eller någon som lägger hundratals timmar på skötsel som bor där så skulle jag kört vanlig natursten (modell större) och lägga efter kanten där träden står.
Att anlägga en mur precis vid stam och rötter känns inte som en bra idé.
 
H Holmspel skrev:
Då det inte ser ut att vara någon gräsmattenörd eller någon som lägger hundratals timmar på skötsel som bor där så skulle jag kört vanlig natursten (modell större) och lägga efter kanten där träden står.
Att anlägga en mur precis vid stam och rötter känns inte som en bra idé.
Det kan vara snyggt. Blir lite svårt att hantera stora stenar i lutningen bara. Jag har inga maskiner.
 
Är man två stycken så går det men lite får man allt slita för resultatet.
 
Hur mycket vill du investera? Vad säger grannen?
 
Vill grannen ha kvar träden? Kanske föreslå för grannen att ni tar ner dem och sätter en liten häck i tomtgränsen istället?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.