Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man i detta hus kan ändra planlösningen så att det bli ett till sovrum och bättre lösning med badrummet, så att man inte behöver gå runt hela köket för att komma till stora badrummet från sovrummet vid entrén. Bastun/duschrummet är vi inte intresserade av så den ytan kan användas till annat. Utbyggnaderna efter långsidorna kan också få förlängas ut för att få till det och köket kan flyttas om det behövs. Vi vill ha kvar en WC nära entrén. En klädkammare och ett skafferi vore trevligt också! Så kom gärna med kreativa lösningar ;-)

Ja, varför vill jag göra detta då, kanske någon undrar... varför inte rita ett hus med bättre plan? Jo, men husets exteriör är ju skitsnygg ;-) och nej, man ska ju inte anpassa det inre efter det yttre utan tvärtom, men man kan ju få försöka eller hur :-D
 
Skulle du inte kunna posta en ritning där även dörrarna är inritade?
 
Brukar kunna tycka i sådana här frågor men den här var knivig.

Dusch-bastu blir ju en bra klädkammare, eller två om man vill ha en separat för sovrummet.

WCn nära entren förstoras till ytterligare ett stort badrum, ända ut till köket. Personligen har jag inga problem med att dela toa med mina gäster, ofta viktigare att ett hem fungerar i vardagen.

Köket känns knepigt. Lägg det mot klädvården eller sovrummet mittemot. Då kan det vinklas 90 grader eller planeras om helt, vinkelkök kanske. (Mot klädvården förenklar vatten o avlopp men det måste funka med entren också.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.