Hej!
Vi har beställt ett classic 135 av LB-Hus, och skickade in papper för avrop i mitten/slutet av september och har fortfarande inte fått någon skrifftlig bekräftelse trots att det max skulle ta 2 veckor, i veckan ringde dom från bromölla och sa att det blir 5 veckors försenat pgr av personalbrist ( dom sparkade 90 personer i början av året, varför inte återanställa när orderingången är så hög?)

Är det någon annan som blivit utsatt för dessa förseningar?

Jag råkade en gång välja en annorlunda rubrik, vilket inom 2 sekunder ledde till en intensiv mailskörd från diverse moderatorer, men en uppenbarligen suspekt länk verkar gå bra att posta :rolleyes:

Och till ämnet, flera tillverkare fick låta folk gå, men fick fortfarande betala ut löner under uppsägningstiden, och blödde rätt rejält,
Och i några fall blev det nog så att produktionshastigheten per hus sjönk, inte bara volymen producerade hus,
Tar de in mer folk kan dom såklart få ut husen snabbare, men troligen klarar de då inte att ha en jämn och full sysselsättning för alla med den orderingång de har nu, och väljer därför att leverera långsammare..
Sen är det ju så att de som gick kanske är på annat håll. Och att nöta in nytt folk tar tid..

Mäster skrev:
Jag råkade en gång välja en annorlunda rubrik, vilket inom 2 sekunder ledde till en intensiv mailskörd från diverse moderatorer, men en uppenbarligen suspekt länk verkar gå bra att posta :rolleyes:
Vi ser inte allt, men när den blev rapporterad var det lätt att stänga av användaren och radera inlägget ;)

Vi skickade in avropet i början på oktober och har inte heller fått papprena från Lb-hus, men vi har haft byggstartsmötet.
Vårat hus blir försenat med tre veckor.

en försäkrings kund till mig avropade sitt lb hus i slutet av september och får leverans v15 och färdigt för inflytt v36.
det är en väntan det.

Med tanke på LB-hus väl tilltagna produktionstid så borde man ju utan problem kunna kunna leverera på utsatt datum ändå. Vårt hus var inte försenat vid beställningen, men var ändå färdigt två veckor innan utsatt tid. Det beror ju dock på vilken firma som sätter upp huset. I vårt fall var det en lokal entreprenör anlitad av LB-hus.

Försenoing för oss med, tre veckor, klart vecka 23 istället för v 20. Vi bygger 135:an. Är i alla fall glada att vi kommer in innan semestern. Vi har goda vänner som fått ännu mer försenat, 9 veckor om jag minns rätt.

Här vart det en försening på tre veckor, detta av husleveransen. Tyvärr får detta till följd att vi hamnar precis i byggsemestern med tänkt övertagande. Så det gör att förseningen totalt hamnar på 7 - 8 veckor :( Vad ska man göra, kan ju knappast be dem forcera färdigställandet...

Vi hade som målbild att få flytta in innan midsommar, men sammantaget med all väntan och fördröjning i stort sett alla delmoment så blir det istället slutet augusti.

Redigerat:
vem uppfann byggsemester ! !

Redigerat av moderator:
Själv får man vara nöjd om man lyckas få 3 veckor sammanhängande någonstans under månaderna juni, juli eller augusti.

Vi fick besked efter vi lämnat in första veckan i November,slutbesiktning vecka 35.Det beror enligt Lb-hus på ledigt för jul och byggsemester.Hur som helst i dessa 35 veckors leverans löfte finns alltid någon ledighet när man än beställer på året vilket för mig vore mer ärligt att säga att man inte klarar att leverera på 35 veckor!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.