Hej,

Jag har för en tid sedan blivit klar med tätskiktet i vårt blivande badrum. Jag har använt Cascos foliesystem med samtliga tillhörande produkter och gjort allt enligt alla gällande riktlinjer. Men ivrig som jag var så glömde jag att röra om aquastopen (den grå massan). Den är visserligen inte rollad utan enbart använd till tätning av skarvar och brunn , påfört med pensel. Den hade en tjock och täckande konsistens och nu när det torkat så tycker jag att det ser ut enligt mina förväntningar på skarvarna, dvs tätt och hårt. Dock så vet jag rent tekniskt inte vad som kan försämras när man inte rör om denna innan användning. Kan det ha blivit sämre täckförmåga eller är det bara för appliceringen vid rollning som det är viktigt då det skall föras på i ett så jämt skikt som möjligt? Tacksam för svar!
Mvh
Stefan
 
Jag tror inte du behöver vara speciellt orolig. Jag har precis använt samma system. Jag försökte röra lite i den trögflytande guckan men den var liksom inte skiktad eller så som färg kan bli, kändes helt homogen innan jag rörde och att röra förändrade inte guckan på något märkbart sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.