Har en vägg med masonit som jag tänkte sätta återställningstapet på och därefter måla, kanske räcker med mikrolit.

Har tagit ner all gammal tapet. Men där det är spik och skruvhål reste sig masoniten av fukten när jag tog ner tapeterna.

Slipat ner masoniten där den reste sig men tänker att skadorna i masoniten behöver förseglas eller mättas med något som gör att den inte reser sig vid skadorna igen när tapeten ska på.

Viss sorts återställningstapet tror jag sätts upp med våtrumtlim medan annan sort sätts upp med vanligt tapetklister. Vet inte om skadorna i masoniten påverkar valet av klister? Slipad masonitvägg med spik- och skruvhål som har rest sig något efter att tapeter tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på masonitvägg med flera spik- och skruvhål och nedslipad yta efter skador orsakade av fukt efter borttagning av gammal tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
*Update*

Frågade i fackhandel. De hade ingen specifik produkt för detta men bad mig testa måla påbett tunnt lager med grundförseglingsfärg, sådan för kvistar, nikotin etc.

Gjort detta och färgen i sig verkar inte ha orskar någon förhöjning. Får se om det även funkar vid tapetsering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.