Y
Sitter och klurar lite på min blivande tvättstuga, eller för hela garaget egentligen som är samma byggnad.

Något jag ogillar är otillräcklig belysning, och små mesiga spottar som punkt-belyser känns ju inte lockande.

Men... Vanliga lysrörsarmaturer stjäl nog endel rymlighetskänsla även om det är relativ okej höjd till tak.

Så, frågan är om det inte kan finnas lysrörsarmaturer man kan bygga upp i takskivan, som inte tänder eld på isolering... :)

Fast... Man kanske tappar spridningseffekt ifall den är 100% försänkt, så att den stack ner en liten bit vore okej i sig... Bara det inte blir dessa 12-15cm vad nu de brukar vara...
 
Jag har letat infällda men det finns nog bara till butiksinredning.

Protte
 
Sätt T5 armaturer. Bygger under 5cm.
 
Leta på lysrör avsedda för undertak, där finns det.

www.fagerhult.se borde ha..
 
Y
ingen som sett lite mer budget-varrianter? ;)
 
Yrrol skrev:
Fast... Man kanske tappar spridningseffekt ifall den är 100% försänkt, så att den stack ner en liten bit vore okej i sig... Bara det inte blir dessa 12-15cm vad nu de brukar vara...

Trycker du in mycket ljus och inte har för mörka väggar är det nog ingen fara.

Du kan även kolla på infällda downlights med kompaktlysrör. Några sådana kan också ge bra ljus.


edit:

sen finns ju vanliga armaturer med E27-sockel för infällnad. Blir kanske billigare? Fast å andra sidan blir det ju inte lika mycket ljus som riktiga lysrörsarmaturer.

Vill du ha det billigt tycker jag du ska köra vanliga billiga lysrörsarmaturer i garaget, och kanske satsa på infällt i tvättstugan?
 
Redigerat:
Du kan få en bra infälld lysrörs armatur på elgrossisten för dryga 5-600 spänn.. inte så farligt! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.