Ev fel forum, men kunde inte tänka ut ngt mer relevant.

Har inredning i kökslådorna, och funderar på vad som anses ingå i en försäljning (villa).

Frågan rör sig eg om huruvida Rationell avdelare, samt Rationell besticklåda http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40115551 ska ingå, eller om de kan tas med till nytt boende av säljaren.
 
Haha Alacs, vilket huvudbry! Jag säger mig inte sitta på sanningen, men personligen så skulle jag ta med mig/kasta besticklådan och låta avdelarna sitta kvar.
Vore det så att jag tvunget oerhört väldigt gärna vill ha avdelarna med mig till mitt nya boende så skulle jag ta loss dem innan en visning.
 
P
Visst ta med er saker för 200 spänn och sälj huset för nån miljon eller så....
 
Ta med dig som sagt om du tvunget skall. Vad är det värsta dem kan göra? Gå till länsrätten och hävda sin rätt till en bestickslåda?
 
Herregud... dagens I-lands problem... Ha ha ha

Kan ju bara hålla med TheStills...
Känns lite patetiskt att sälja en hel villa och sen släpa med sig en besticklåda från Ikea för småpengar...

Personligen hade jag nog passat på att köpa nya...
 
Oj, vilken reaktion...

Ser att jag kanske borde formulerat mig lite annorlunda / kompletterat fråga, eller kanske vänt på den. Vill en köpare ha inredningen, eller tycker man att det är sunkigt att använda någon annans bestiklåda?

För om köparen tänker slänga ut den, så kan den ju lika gärna följa med eftersom samma sorts lådor finns i nya boendet.

Det var verkligen inte av snålhet, mer en praktisk aspekt. Klart lådorna och avdelarna kan lämnas. Men jag tycker det vore onödigt att de hamnar på tippen.
 
Då var det lite annorlunda definierat... ;)

Jag resonerar nog som så att allt som är löst i huset tar man med sig när man rensar ut och flyttar... det är så kallat lösöre...
Allt som sitter fast ingår i huset vid försäljning inkl. vitvaror om inget annat avtalats.
 
Ha, ha....
Jag tog med mig ett par handdukshängare köpta på IKEA för typ 25:-/st när jag flyttade från min lägenhet (i tvåmiljonersklassen).

Han som köpte den hörde av sig och tyckte att det var helt oacceptablet.
När jag förstod att det var ett sånt stort problem så fick han dem tillbaka.

Han tyckte också att den ärvda gamla spegel jag hade satt upp i badrummet hörde till badrummet, men den fick han inte.

Så man vet aldrig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.