Helt allvarligt talat vad ska man med allrisks försäkring villaförsäkring när dom inte ens hjälper en ? enda gången dom hjälper en är väll om kåkfan börjar brinna !!! Så dett enda man behöver fråga vid tecknande av försäkring är hur mycket får jag ut om skiten brinner upp ? mitt bestyrande problem är att jag har ett badrum från 2004 där jag hittat en vatten skada runt golv brunn men jag kan heller inte utesluta droppande rör för jag kommer inte åt dom utan att riva halva yterväggen syll mm.. Det roliga e att man har fått beslutet idag skickat tills sig via pos´t. och där står det att dom har funnit att det är tätskiktet som det är fel på !! MIn fråga e jag jobbar som rörläggare hur fan kan man se att det är fel på tätskikten det kan ju vara rätt gjort från början men endån så kanske det läcker !! ( bilen funkar bra i början men sen gick den sönder ) ´hur kan dom se ett fel som inte ens jag kan se ? begrunnat på en besiktningsman som ja aaa där var det blött och känner med fingrarna i brunnen ja där är ju gummiringen.. och fotat lite. 2 st besiktningsmän har missat detta läckage. som inte upptäckts fören nu. (kan ju börjat nu oxå) köpte kåken 2008. badrum gjort 2004. besiktigat 2 gånger vid köp en för min skull och en för försäkringsbolaget.... varför ska man ha besiktningar ´? för att lägga mer pengar på sådant som endån kommer gå till skadan för att tex försäkringsbolagen inte vill ersätta för dom hittar massor med friskrivningar. Det är roligt med hus och allt som hör till.

Men ibland så vill man ha lite hjälp av dom man så beaktningsfult betalar till. säger inte att man ska betala fullt men i allfall kan man hjälpa till med rivning återbyggnad på något sätt...

Försäkringsbolagen hjälper nog gärna till om summorna inte hamnar över 1500 kr..