Hej,

Jag har ett förråd/garage som jag ska köpa ny dörr till. Ett utrymme jag ännu inte vet om ifall jag vill ha uppvärmt eller inte. I alla fall över 0 på vintrar. Väggisoleringen klarar det. Frågan är, vad för dörr ska jag köpa? Kan man ha varmförrådsdörr trots att det blir minus 10 på insidan, eller finns det risker med det? Eller är det bara att slänga pengar i sjön som är värsta risken? Stor skillnad på isolering när det kommer till varm/kalldörr.
Tacksam för hjälp,

Mvh David
 
Klart du ska ha en isolerad dörr om du funderar på att ha värme där. Ofta vill man ha underhållsvärme ca 8 °C så att inte färgburkar skadas eller olika verktyg och trädgårdsmaskiner börjar rosta.
 
J Josth skrev:
Klart du ska ha en isolerad dörr om du funderar på att ha värme där. Ofta vill man ha underhållsvärme ca 8 °C så att inte färgburkar skadas eller olika verktyg och trädgårdsmaskiner börjar rosta.
Dum fråga då, men en dörr som är skapt för varmförråd tar inte skada ifall det aldrig blir det? Den klarar av temperaturskillnader etc?
 
Har aldrig hört talas om att en isolerad dörr skulle ta skada av att monteras i ett oisolerat förråd. Det är ju bara prislappen man kan fundera på.
 
  • Gilla
David G och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Har aldrig hört talas om att en isolerad dörr skulle ta skada av att monteras i ett oisolerat förråd. Det är ju bara prislappen man kan fundera på.
Tack för svaren, då vet jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.