Antar att det inte finns några regler att det ska finnas förråd till varje lgh?

Köpte en 1a där det saknas förråd, förutom ett litet utrymme i rummet som jag tagit bort.
För vem vill släpa in tex vinterhjulen in i lgh?

Kan man kräva av brf att få ett förråd som inte är inne i lgh?
 
Nej.
 
R Robert-san01 skrev:
Nej.
Det var ett kort svar och det jag hade förväntat mig.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vid nyproduktion är det reglerat att det måste finnas förråd till varje lägenhet. Men det får vara inne i lägenheten. Nuförtiden ser man ofta att klädkammare är märkta FRD på planritningar. Knappast tänkt för vinterdäcken... inte konstigt att Shurgard med fler slår upp portarna överallt.
 
nino nino skrev:
Antar att det inte finns några regler att det ska finnas förråd till varje lgh?

Köpte en 1a där det saknas förråd, förutom ett litet utrymme i rummet som jag tagit bort.
För vem vill släpa in tex vinterhjulen in i lgh?

Kan man kräva av brf att få ett förråd som inte är inne i lgh?
Detta är en fråga som man bör undersöka före köp, vilka förråd eller andra utrymmen finns det tillgängliga, finns inget krav att förrråd ska finnas. På de flesta orter finns ju förråd som du kan hyra.
 
Ja jo jag var helt på det klara med att det inte fanns förråd annat än i lgh när jag köpte och att vi tänkte riva det.
Var mest en fundering om det ev fanns reglerat i några regler, inget jag tänkt bråka om mest nyfiken
 
T Tosse skrev:
Vid nyproduktion är det reglerat att det måste finnas förråd till varje lägenhet. Men det får vara inne i lägenheten. Nuförtiden ser man ofta att klädkammare är märkta FRD på planritningar. Knappast tänkt för vinterdäcken... inte konstigt att Shurgard med fler slår upp portarna överallt.
Vilket är extremt fult då man ändå betalar fullpris för kvadraten... källar/vindsförråd ftw!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.