Hejsan,

någon som vet om Boxer subventionerar en ny box om man förlänger sitt abonnemang efter bindningstiden? Det är snart dags och jag vill ha en ny box som funkar bättre än min Force 530...

 
Skulle tro att man får ny box om du förlänger. Ett tips är att förlänga (om det går) på ONOFF. skaffade mitt abonnemang där och fick 2 samsung boxar (2 kort) och där är endast bindningstiden 12 månader. Om man beställer via boxer är bindningstiden 24 månader för att få en box. Antar att man måste binda sig för att få en box.

Mina samsung boxar är guld.... snabba som attans och inte sega som många andra. :cool:
 
Det går inte att förlänga och få en subventionerad box. Du säger upp abbonemanget och tecknar ett nytt. Självklart är det ju så för annars skulle Boxer förlora den inledande adminavgiften..... ::)

Om du inte behöver väldigt många boxar kan jag kanske få rekommendera Dilogs mottagare med dubbla tuners och 160GB hårddisk. Trevlig maskin faktiskt.
 
MathiasS jag antar att du har en DT-550. Funderade själv på en sådan för en tid sedan, men blev lite skrämd av debatten på minhembio. Blev istället ett FireDTV till XP MCE.
Din burk funkar alltså helt utan problem? Vilken Firmware kör du?
 
hecke skrev:
MathiasS jag antar att du har en DT-550. Funderade själv på en sådan för en tid sedan, men blev lite skrämd av debatten på minhembio. Blev istället ett FireDTV till XP MCE.
Din burk funkar alltså helt utan problem? Vilken Firmware kör du?
Nej den funkar inte HELT utan problem, dock är jag väldigt nöjd. Den första boxen har jag bytt ut. Redan efter en helg så fick någon temperaturbegränsare i nätdelen tokspel och gjorde att boxen inte gick att sätta på när man ville. Den nya boxen fungerar som den ska i det avseendet. Det enda problemet jag haft hittils är att en eller två av kanske 25 -30 inspelningar blivit svarta och ej kunnat ses i efterhand.

Jag kör fw 1.13 så det finns nyare mjukvara att lägga in. Dom få och små problem jag upplevt hittills överskuggas helt av funktionen - enkelheten i att spela in pågående eller kommande program, timeshiftfunktionen, dubbla tuners. Jag läste också om problemen men tycker att fördelarna överväger ordentligt.

FDTV tittade jag lite på, men då för att på ett smidigt sätt på TV i datorn. Fungerar FDTV bra? Vi har bara en TV just nu men när nästa installeras så skaffar jag en cardsplitter och då öppnas möjligheten för att köra en FDTV på datorn också....

 
Jag ringde Boxer förra året och förlängde mitt abonnemang 1 år och fick då en till box "gratis". Dock fick jag själv fiska fram den, dvs. helt enkelt fråga om man får en till box om man förlänger, och vips så fick jag det.
 
FireDTV funkar mycket bra och supporten man får av grossisten och entusiasten Magnus på http://www.tystpc.nu/ är helt suverän.
Det var lite problem i samband med att Boxer mappade om hela digitaltv nätet i maj/juni men det fixades rätt så snabbt och nu är det inga problem. Detta problem uppkom pga strul mellan Boxer och Bills MCE och inte pga FireDTV som jag förstod det.

Att det inspelade mtrl ligger lätt åtkomligt i datorn för oförvanskad vidare digital lagring på HD eller DVD ser jag som ett stort plus.

Med FireDTV får du även ett annat komersiellt program som heter MyTheatre. Detta program har alla TV uppspelningsfunktioner inkl programguide. En intressant funktion som det ytterliggare har är att det kan stream media över t.ex. ett trådlöst nät. Detta innebär att med en fri videostream uppspelare som VLC Media Player installerat på min bärbara dator med trådlöst nätverkskort så kan jag titta på digital tv vart jag vill i huset.
MCE har en likande funktion med MCE Extender, men det kräver i dagsläget i Sverige en XBOX 360. Väntar spänt på att MCE Extender boxar skall släppas i Sverige som idag finns att köpa i USA t.ex.

Att ca 10% av mina inspelningar inte skulle spelas in som du beskriver det med DT-550 ser jag som ett stort oacceptabelt problem, vad har man då inspelningsfunktionen till.
 
Kul att FDTV funkar bra. Förr eller senare får jag nog komplettera med en sådan.

Felprocenten på Dilogen återstår att beräkna. Nu har jag gjort 5-10 problemfria inspelningar till så du får väl hålla dig några veckor innan du sågar boxen i två bitar.... ;)
 
Kul att det går åt rätt håll.
Hade inte firwware skrivits ner så mycket så hade jag köpt en, men det kanske är på väg åt rätt håll. DT-550:s dubbla tuners är en bra funktion som jag saknar på DireDTV. Synd bara ::)att det är så jobbigt att förflytta inspelat mtrl till datorn från den som jag läst.
 
MathiasS skrev:
Det går inte att förlänga och få en subventionerad box. Du säger upp abbonemanget och tecknar ett nytt. Självklart är det ju så för annars skulle Boxer förlora den inledande adminavgiften..... ::)

Om du inte behöver väldigt många boxar kan jag kanske få rekommendera Dilogs mottagare med dubbla tuners och 160GB hårddisk. Trevlig maskin faktiskt.
Jovisst går det, jag förlängde med 12 månader och fick en Sagem-box kraftigt subventionerad men inte helt gratis.
 
hecke... det går att modda 550:n till USB 2. Har själv gjort det, och då tankar du över en långfilm på ca. 5min.
 
mlkjhr skrev:
Jovisst går det, jag förlängde med 12 månader och fick en Sagem-box kraftigt subventionerad men inte helt gratis.
Hur gör man rent praktiskt. Kontaktar man Boxer eller går man in i affären??

/Gojan
 
Gojan skrev:
Hur gör man rent praktiskt. Kontaktar man Boxer eller går man in i affären??

/Gojan
Återförsäljarna kan inte förlänga som redan sagts, de kan bara säga upp och låta dig teckna ett nytt abonnemang. Det enklaste man kan göra är att skicka ett mail till boxers kundtjänst alt. ringa dit. Då får man besked om vilka erbjudanden som finns. Jag ville själv ha en box med inbyggd hårddisk (världens grej) och eftersom de fortfarande e lite dyra får man betala en liten peng beroende på vilken box man väljer samt åter binda sig för X antal månader för att få boxen subventionerad.

/P-O
 
hecke skrev:
Kul att det går åt rätt håll.
Hade inte firwware skrivits ner så mycket så hade jag köpt en, men det kanske är på väg åt rätt håll. DT-550:s dubbla tuners är en bra funktion som jag saknar på DireDTV. Synd bara ::)att det är så jobbigt att förflytta inspelat mtrl till datorn från den som jag läst.
Nu har jag gjort tio inspelningar till utan problem så nog funkar det allt rätt bra.

Ja, flytten av data till dator är kass pga det är usb 1.x som stöds, inte USB 2. Det tar mao tre evigheter innan en film är överflyttad.
 
Just nu så får man deras standardbox (Samsung) för 295:- om man förlänger ett år. Man måste ha deras 159-kronors abg. De skickar boxen på posten inom (väntar min senast onsdag)

/Martar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.