Hej! som synes på bilden så ska jag bygga ut väggen där den går in så att den går i linje med väggen till höger hela vägen ut till vänsterkanten då den möter den andra väggen.

Hur gör jag bäst detta? jag är amatör på byggfronten men ganska händig och väldigt noggran (närmast perfektionist):). väggen är typ någon porös betong så den är svår att fästa reglar i.

Tips på hjälp angående hur jag ska fästa reglarna i väggen bäst så att de sitter som berget mottages tacksamt!:) eftersom det ska hänga överskåp till köket på väggen sen så behöver jag ju någon skiva innan för som gör att man kan dra fast nåt i den, och sedan kanske gips skiva längst ut?

hjälp!

mvh/jonas
 
  • Reparation av ojämn och skadad betongvägg i hörn av rum med synliga rör och markerade linjer för utbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva en regel i golvet och en i taket och sen stående mellan. Precis som en vanlig innervägg.
För skåpen kan du kortla där det ska skruvas. (en liggande regel mellan de stående väggreglarna) alternativt sätta en skiva bakom gipset.
 
kan du inte hitta på nått med tomrummet? Ska det vara en bänk med överskåp? Du kanske skulle fälla in överskåpen i väggen så dom blir djupare, eller bara så dom ligger längre in så blir köket öppnare. Jag skulle inte slösa bort volymen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack för tipsen! jag har tänkt över att ha kvar det men det blir för jobbigt med bänkskivan som måste måttbeställas då, så det är en kostnadsfråga. sen vill vi nog att kaklet ska gå rakt hela vägen:) men tack ändå!

någon som har ett bra tips på vad jag ska fästa reglarna i golvet o taket med? det är som sagt ganska porös betong. 70-tals bostadsrätt, dåliga väggar etc...extremt svårt att skruva i
 
S slobbster skrev:
någon som har ett bra tips på vad jag ska fästa reglarna i golvet o taket med? det är som sagt ganska porös betong. 70-tals bostadsrätt, dåliga väggar etc...extremt svårt att skruva i