Hej hej!

Jag har en knasig garderobslösning i min lägenhet som ni ser på bilden. Nu finns det en garderob mellan två små väggar. Ena väggen är 47cm djup, medan den andra väggen bara är 10cm djup. Så garderoben sticker ut på ena sidan. Jag vill bygga ut den kortare väggen så den också blir 47cm djup så en garderob kan byggas in. Jag undrar hur man går till väga.

Här är en bild och en illustration för att förtydliga. Den svarta streckade linjen är tänkt som kommande inbyggd garderob. Den röda streckade linjen är tänkt som tillbyggnad av väggen

Fotografiet är hur det ser ut nu.

Vad tror ni det skulle kosta att förlänga den mindre väggen samt bygga en enkel garderob med vita skjutdörrar som går upp till taket som är runt 3m.

Tack för hjälpen
 
  • garderob.jpg
  • garderob_foto.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Hur: Reglar (trä eller plåt) + gips sen är det bara att mäta, mäta igen, och mäta en tredje gång sen kör du :)

Garderob: Riv den befintliga, köp skenor och dörrar, finns att köpa på bauhaus eller liknande, så sätter du skenorna i tak och golv och monterar dit skjutdörrarna! Klart! :D

Kostnad kan jag inte svara på, pröva att svänga förbi bauhaus/k-rauta/byggmax eller någon liknande, de har allt du behöver!

MVH och Lycka Till! d^_^b
 
Hej, nu börjar det bli dags! Finns det några bra guider på nätet? Det skulle vara kul att fixa det själv!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.