Hur kan jag på enklast sätt förlänga takfoten 15-20 cm? Tacksam för svar och bilder.

Mvh en byggfärsking
 
  • Takfot på byggnad som behöver förlängas, med synlig träkonstruktion och slitna takplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skär av råsponten på nästa regel och lägg dit ny som är 20 cm längre. Där det blir en generalskarv skruva på regeln en extra regel med 45 mm så har du bra med fäste.
 
  • Gilla
Peter_Nilsson
  • Laddar…
Tänkte uppdatera hur jag gjorde. En 45x90 urholkad för att passa, takstolen vilade på någon slags kil som jag inte vågade röra, en 145x90 som stöd under samt en 45x70 för att komma upp i höjd till råsponten.. inte illa pinkat för ett första snickarprojekt någonsin känns som att jag har byggt hela huset nu!
 
  • Timber construction with a 45x90 timber notched to fit under a roof truss, supported by 145x90 timber and a 45x70 piece for alignment.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad träbjälke i takkonstruktion med spån och isolering, träet vilande på en kil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träreglar och verktyg på en byggplats, med en urholkad regel för stöd vid takstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion med 45x90 och 145x90 trästycken stöder en takstol, verktyg och material synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppdatering av tak med nya träbjälkar och stöd vid takstol, byggprojekt i arbete på höjden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad takstol med urholkat trästöd, extra balkar och råspont, på en röd byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
saiter och 5 till
  • Laddar…
Blev bra
 
Ser ju bra ut! Kul att du uppdaterade med resultatet! :)
 
Exakt så, stabilt, snyggt och bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.