Jag ska precis till att förlänga stommen där spisen tidigare stod. På så vis ansluter hela konstruktionen till skåpet där kylen stod (där jag nu har mikro/ugn). Jag kommer sedan höja alltihop ca 5 cm innan jag monterar ny bänkskiva som då kan löpa hela vägen.

Jag skulle dock behöva lite inspiration till hur jag bäst går tillväga. Bygga komplett nytt skåp som jag kilar in? Eller bara en ram på golvet (montagelim mot betongen), reglar i hörnen och sedan en ram uppe på det? Plus några tvärreglar kanske. Tänkte också kanske bara ha två MDF på vardera sidan ovanpå den tänkta ramen på golvet. Eller ingen ram, bara mdf-sidor direkt på golvet och sedan en planka som front vid golvet.
Ja, som ni hör är jag lite rådvill (och inte heller någon supersnickare direkt för den delen heller...).

Senare tänkte jag göra en fejk-överfalsad dörr i mdf mha överhandsfräs.

"I'm only spitballing here" som man säger.. Tar tacksamt emot alla typer av uppslag.

Trevlig fredag!

Renoveringsprojekt i kök med avlägsnad spis, exponerad vägg och kylskåpsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksstomme och skåpsvägg med integrerad spis och öppning för ugn eller mikrovågsugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett kök med vit inredning, bänkskivor i träimitation och rostfria vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.