Jag har ett element som inte blir varmt. Är det någon som vet om den här typen av ventil har förinställning?

Ett radiatorrör och ventilknopp, lite rostig och sliten, monterad på vägg, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på rostig termostatventil på vit radiator, mot grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur ser termostaten ut?
Hur ser det ut vid returventilen?
Står det något på ventilhuset/radiatorkopplet?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur ser termostaten ut?
Hur ser det ut vid returventilen?
Står det något på ventilhuset/radiatorkopplet?
Det finns ingen termostat men den ska nog sitta på ventilen på bilden (termostaten trycker väl in piggen)

Vit radiator, termostatventil, trädgolv, rör, vägg, skada längst ner, behov av underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det står AHA på ventilen förresten!
 
Ser ut som såna jag har i lägenheten.
Är inga termostater på den, utan det är bara en ratt som öppnar flödet manuellt.
 
  • En vit termostatventil på radiator, kablar löper nära, inomhus, närbild, lite dammigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörsystem i hörn, möjlig vattenskada på golv och vägg, kopplingar och ventiler, behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kalle1978 skrev:
Jag har ett element som inte blir varmt. Är det någon som vet om den här typen av ventil har förinställning?

[bild]

[bild]
Kan du vrida på den uppåtstående ventilen? Ser ut em en avstängingsventil. Kanske kan du höra om det börjar brusa i elmentet då.
 
Glömde säga det, men du kan ju testa vrida på den som sticker ut, då det egentligen ska sitta en plastratt där. Annars kan du testa den ovanpå som de skrev innan, den är för avstängning.
 
M -MH- skrev:
Kan du vrida på den uppåtstående ventilen? Ser ut em en avstängingsventil. Kanske kan du höra om det börjar brusa i elmentet då.
Den uppstickande ventilen är en luftningsventil. Jag misstänker att ventilen är paj för det går att dra ur piggen som reglerar ventilen helt (sprutar vatten då...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.