Hej!
Jag och min sambo har köpt ett hus. Idag har huset ett sovrum plus ett loft som är ungefär som halva husets storlek. Vi har funderat fram och tillbaka hur vi ska få plats med mer sovrum och ett till badrum. Då tänkte jag att man kan förhöja vägglivet och bygga ut loftet så det blir en hel övervåning. Vi tänkte 2 sovrum till plus ett badrum och allrum. Hur mycket kan kalaset tänkas landa på ungefär? Nedervåningen är cirka 70 kvm i boyta.
 
D Denisepatri skrev:
Hej!
Jag och min sambo har köpt ett hus. Idag har huset ett sovrum plus ett loft som är ungefär som halva husets storlek. Vi har funderat fram och tillbaka hur vi ska få plats med mer sovrum och ett till badrum. Då tänkte jag att man kan förhöja vägglivet och bygga ut loftet så det blir en hel övervåning. Vi tänkte 2 sovrum till plus ett badrum och allrum. Hur mycket kan kalaset tänkas landa på ungefär? Nedervåningen är cirka 70 kvm i boyta.
Ta in offerter.
Är helt omöjligt att svara på det utan mer data, det finns så många variabler.
Ett taklyft säger man väl schblonmässigt går på ca 30 - 35 kkr/kvm. Så 70 kvm skulle då kosta ca 2,1m - 2,5 m
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Ta in offerter.
Är helt omöjligt att svara på det utan mer data, det finns så många variabler.
Ett taklyft säger man väl schblonmässigt går på ca 30 - 35 kkr/kvm. Så 70 kvm skulle då kosta ca 2,1m - 2,5 m
Oj. Det var onekligen dyrt… isåfall köper vi nog hellre en tomt och bygger nytt. Har hört att det kan kosta allt ifrån 600 tusen och uppåt. Men landar det på två miljoner får vi köpa eller bygga helt nytt istället. Jag ska begära in offerter då och fråga istället…. Återkommer med vad jag får för priser 😉
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.