SÅ harjag varit i kontakt med ansvarig på kommunen ang V&A. Nu sitter vi i en prekär sits då det visade sig att det är på g med beslut om detta område.Området är lantligt beläget och husen spridda rätt bra med stora tomter. Det finns idag på plats 5hus samtliga med egen brunn och eget avlopp. Kommunen har dock förfrågan från ena markägaren att stycka av fem tomter till och bebygga dem vilket skulle leda till 10hus."Vårt" hus kommer dock att ligga separerat från de övriga med ca 100-150m. Det ligger utanför verksamhetsplanen så kommunen har ingen skyldighet att dra kommunalt V&A men de funderar på det om intresset för området ökar. Det finns en station i närheten som de skulle i så fall dra ledningar ifrån(ca 6-800m bort)Nu är det så att på tomten vi skall ev köpa så finns redan en avloppsanläggning som enligt ansvarig skulle gå att köra två fastigheter på utan anm från hans sida.Tanken e stor nog (48kubik) och slamavskiljaren(2kubik) skulle klara det om vi tömmer lite tätare än i dagsläget då endast ett hus använder den. Detta skulle gå tills ev kommunalt V&A kommer dit eller vi helt enkelt bygger en anläggning till på platsen.
En ide vore ju att gå ihop med de andra och dra kommunalt men det blir ju en extra kostnad så klart samt att vi redan har allt på tomten..både vatten(egen brunn) och avlopp så vi klarar oss....vilket gör att jag inte är så sugen på att gå ihop och dra kommunalt då vi får betala detta själva och det i dagsläget ej är nödvändigt.
Vad säger ni....Hur skall vi göra med detta i era ögon?En kugge till är att som vi räknat kostnaden på huset så vet jag ej om vi klarar av att dessutom lägga till kostnaden för att dra kommunalt vatten och avlopp också.Det blir ju hundra tusen per skalle eller mer tyvärr....och vi ligger redan på gränsen av vad vi får låna tror jag:(
 
torparnorpan skrev:
Tanken e stor nog (48kubik)
:surprised: Det kan inte vara en tank, det är en cistern. ::) ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.