Nu äntligen är vår framsida klar. Nu får växterna som är planterade både på friland och i kruka växa sig stora och fina medan vi tar en kopp kaffe i kvällssolen. Visst kan det se enkelt ut men det ligger många långa helgers slit bakom resultatet. Trappan ska vi dock göra något åt i framtiden. Kanske bara lägga om den eftersom stenen satt sig eller byta ut den.
 
Tyck gärna till!
 
Väldigt snyggt!

Det som jag tror skulle vara snyggt är ett litet uppstammat träd till vänster om dörren.
 
Ja, där krukan står idag. Tycker jag med. Jag ska nog leta efter ett fint litet uppstammat träd, tack för förslaget. Busken som är planterad längst in till vänster blir ganska stor, det är en trädgårdsprakttry som blommar mörk rosa-vinröd. Sen ser ju krukorna lite taniga ut men det som är i växer förhoppningsvis till sig under sommaren.
 
Om man vill, vilket skulle bli ganska läckert (tror jag) är att lägga ditt ett par sprängstenar.
Oroa dig inte för att växterna är små...
Jag planterade ca 40 hoster i helgen, varvid den största var MINDRE än en normal krukväxt...
Men så vet jag om ett par år så måste jag nog dela av dom för dom blivit för stora.
 
skulle aldrig byta en vuxen häck som klipps 2-3 gånger om året mot krukor som ska vattnas ofta och kanske förvaras någon annanstans under vintern - men jag är ju lat och glömsk.
Så små och utspridda som dom står nu ger växterna ingen ro och struktur till annars en stilren ingång. Kanske grupera dom på en plats som är bättre motiverat ( på verandan?) ? I alla fall under tiden medan dom växer. Den enda som är rätt placerad är krukan vid dörren och det är också den enda jag skulle behålla på den sidan av huset ...
gaia
 
Jag vet - krukor kan vara jobbigt att hålla efter. Däremot är mycket av det vi planterat i krukorna perenner som ska ner i marken. Vi satte dem i krukor i år för att kunna flytta runt dem och känna oss fram vart vi ville ha växterna - så ja, jag kan hålla med om att det ser lite utspritt och plåttrigt ut men det ska vi nog råda bot på när vi fått prova oss fram lite med krukorna. Med tanke på det där med att behålla häcken så var det inte ett alternativ eftersom vi ville öppna upp och modernisera.
 
Jag tycker du gjorde helt rätt som tog bort häcken!
var och varannan har häck eller staket. Tycker det är skoj när folk gör lite annorlunda och sticker ut lite.
 
W
Tycker det ser kalt och stelt ut, som en komunal inrättning typ, specielt den lilla altanen. Som att sitta på vägen och fika. Men jag gillar iförsig mera uppvuxen trädgård och inte så sterila miljöer. Iförsig lite coolt att kålla på men långt från mina ideal. Mera buskar, träd etc.
Iförsig var det e lyft mot innan bilderna.
 
Det ser rent och fräscht ut nu tycker jag men håller med Wester delvis, det ser lite sterilt ut. Men som du själv säger så kommer det ju att blil mer och större växter med tiden.
Bra tanke att plantera i krukor först för att känna efter hur man vill ha det!

Lilla altanen gillade jag men varför inte ställa låga, långa blomlådor längs kanten? Även om det inte hindrar insyn känns det lite mer avgränsande. Och blir en tjusig färgklick innan resten av växtligheten tagit fart.
Bygg några snygga _fodral_ av samma trä som altanen och ställ ner vanliga balkonglådor i dessa. Kanske hålla er till fåtal färger som matchar husfärgen för att inte störa den rena stilen?
 
Jag kan inte se bilderna, men jag vill väldigt gärna så kan någon snäll teknisk människa vara snäll och tala om för mig hur jag gör?
 
Det är säkert fint. MEN jag kan inte heller se bilderna. jag använder mig av Mozilla firefox som webläsare.
 
Ska bilderna finnas här i inlägget, eller är det en länk nånstans man ska följa?

Ser inga bilder och hittar inga nånstans.
 
Jag var inne och trixade lite med mina inställningar och rensade lite då råkade jag radera alla mina inlagda bilder. Vi har gjort lite småändringar på framsidan nu så jag lägger in nya bilder så småningom.
 
Fru_Skogsberg

Det förklarar saken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.