Tjena satt fördelarskåp 40 cm upp, är det godkänt?
Vissa säger 50 cm upp men om rören är vinkelräta är de ok med lägre?
 
  • Installation av elcentral, rör, verktyg och byggmaterial syns på ett oavslutat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Ja det är helt lungt.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Ja det är helt lungt.

Okej vad exakt menar de med vinkelrät fixering av rör
Mvh
 
Nu har du kommit en bit på väg, men dessa skåp är skit. Alldeles för små invändigt, ett H-E att koppla ihop allt. Nej större skåp och kanske gömma det i en vägg som sitter i en garderob av större format. I övrigt inget att säga om höjden.
 
Rickard.
M mmergimm skrev:
Okej vad exakt menar de med vinkelrät fixering av rör
Mvh
Jag gissar att dom bara skrivit så för att man inte kan vålda in rör hur som helst då tärningarna inte håller tätt då. Kommer rören upp snällt från golvet spelar höjden mindre roll bara dräneringen kommer på rätt höjd där den ska ut.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jag gissar att dom bara skrivit så för att man inte kan vålda in rör hur som helst då tärningarna inte håller tätt då. Kommer rören upp snällt från golvet spelar höjden mindre roll bara dräneringen kommer på rätt höjd där den ska ut.
Jaa dräneringen är över 6 cm, andra badrummet jag har är skåpet i våtzon 1 men luckan är mot tvättstugan så antar jag får sätta dräneringen i tvättstugsn då det inte är godkänt i våtzon 1 . Mvh
 
J jonaserik skrev:
Nu har du kommit en bit på väg, men dessa skåp är skit. Alldeles för små invändigt, ett H-E att koppla ihop allt. Nej större skåp och kanske gömma det i en vägg som sitter i en garderob av större format. I övrigt inget att säga om höjden.
Ja lite sent nu kanske men höjden är iafall bra så man kan släppa det liksom:sweat:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.