Jag har en fördelare som fördelar varmvattnet till båda mina badrum, badrummet på våning 1 är inkopplat, och nu börjar badrumm nummer två bli klart, problemet är att rören från badrum 1 kommer underifrån och de från badrum 2 kommer ovanifrån (kolla bild...)
hur löser man det?? pex är ju inte så lättböjliga...

tack så länge...
 
  • IMG_1653.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite synd att det blev så. En lösning är ju att förlänga fördelaren till vänster på bilden och vända den uppåt.
 
imported_peter skrev:
Jag har en fördelare som fördelar varmvattnet till båda mina badrum, badrummet på våning 1 är inkopplat, och nu börjar badrumm nummer två bli klart, problemet är att rören från badrum 1 kommer underifrån och de från badrum 2 kommer ovanifrån (kolla bild...)
hur löser man det?? pex är ju inte så lättböjliga...

tack så länge...
sätt en inv gängad vinkel där locket på änden sitter , "bussa" ned till 15 och voila saken är biff
 
drakhenke skrev:
sätt en inv gängad vinkel där locket på änden sitter , "bussa" ned till 15 och voila saken är biff
Det hade ju fungerat om det bara var en slang, men jag har två stycken och det är dåligt med plats till vänster också, så det blir svårt att få plats med en fördelare till som man vänder uppåt, kan man sätta två vinkelkopplingar på varandra så att man får en "u-koppling" ???

tack så länge...
 
Att göra en u-koppling med en fördelare ovanför vänd uppåt bli väl en utmärkt lösning. Finns ju många sätt att koppla detta.

Annars är det ju inga som helst problem att dra ner pexslangen i en u-sväng. Det är ju 15mm slang vi pratar om antar jag. Använd kallbockfixturer.
 
så det kan fungera att böja runt slangen... vad är en kallboxfixtur??
 
Jag vet inte hur mycket plats du har, men det går att böja avsevärt mer än så här:

PICT1670.jpg
 
Det finns fördelare som går åt två håll annars, Ytterligare ett alternativ är 2 st Q&E
90 gradersböjar vid båda slangarna..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.