Någon som har lust att tycka till innan jag fastställer?:)
 
Redigerat:
Det är ju alltid trevligt att kunna planera elfördelningen från början, då blir det som man vill ha det. Inte mycket att orda om denna, du får det väl förspänt.

- Värmesystemet är okänt, men du behöver alltså inte ens el till VVB, pumpar etc, det kanske ligger i en annan byggnad?
- Likaså motorvärmare etc, som kanske utgår från garagets central?
- Du verkar ha ett larm kopplat till JFBerna vilket undanröjer behovet att fördela strategisk belysning.
- JFB2 verkar annars lite tunt nyttjad. Det går ju att lägga TM/TT o liknade på den vid behov.
- Inget häftigt bubbelbad i framtiden?
 
Värme och varmvatten kommer från garaget via kulvert. VVS-utrymmet får sin försörjning får grupp 22.
Motorvärmare matas från centralen i garaget.
Jepp
Ytterligare trädgårdsbelysningar och en dagvattenpump tillkommer i ett senare skede på denna.
Det är förberett för ett bubbelbadkar, men det är inget som vi själva vill ha i nuläget iaf.

Några synpunkter på fördelningen av lasterna? Hur ska det märkas för att vara korrekt?
 
Ja just det, det skulle underlätta om fasen, L1/L2/L3 framgick tydligare. Detta för att se om just fördelningen mellan de tre faserna är bra. Fördelning av grupper tycker jag ser bra ut. Eller vad menar du med uppmärkning av lasterna?
 
Menar fördelningen på respektive fas.

Med uppmärkning syftar jag på den gruppförteckning som ska finnas vid elcentralen. Hur den ska se ut.
 
Den är ju redan färdig, om du har en skrivare vill säga :)
 
Aha, det duger så alltså :)

Suveränt som vanligt Bo, tack för hjälpen!(y)
 
Föresten vad döper jag centralen till?

Denna matas direkt från huvudsäkringarna i fasadskåpet.

Finns ytterligare centraler:
Garaget matas från huvudsäkringarna i fasadskåpet.
Vedförrådet/kallgarage matas från från fasadmätarskåpet via tre st 16A säkringar
Lgh ovanpå garaget matas från centralen i garaget via 3st 16A säkringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.