Hej
Har rivit och hållit på i badrummet, men nu är det dags att börja bygga upp igen. Har lite frågor om hur jag ska göra med väggarna för att få de raka och släta inför tätskikt. Väggarna ser för tillfället ut ungefär så här:
Ojämna och råa väggar i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt där gammal puts har tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hälsningar
Newbuild
 
Jag är i samma situation och jag tror att man får bita i det sura äpplet och försöka lära sig putsa med bruk. Gipsbruk sägs vara mer lätthanterligt. Det kommer att bli en utmaning att få det rakt. Frågan är snarare hur rakt det måste bli för att vara acceptabelt.
 
Gipsbruk är en fröjd att arbeta med, väldigt tacksamt. Fyll på uppifrån, lägg på för en meter åt gånger och raka av allteftersom ni går. Använd en regel som är någon meter eller annat som är rakt och ni kan dra av med.
Best of luck!
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Håller på med rivningen. Tar det mesta med borrhammare och kakelmejsel. Blir dock kvar saker överallt som är svårt att bila bort, se foto. Har ni något tips på hur det sista tas bort?
Vägg under rivning där rester av material finns kvar efter användning av borrhammare och kakelmejsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gå på med stålborste och riv, släpper det inte då, då kan det gott och väl få vara kvar. Det anser jag. Det jag försäkrar mig om är att det som sitter var inte kommer släppa med tiden. Så långe du försäkrat dig om att det sitter så kör på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.