Vi bor i ett betonghus från 50talet.

Badrummet på övervåningen behöver renoveras och den gamle ägaren har påbörjat men inte slutfört.
Så golvet är klart med ny golvbrunn och gjutet med fall osv.
Men väggarna har tunna plattor som de hade ibland förr. De måste givetvis rivas ner, så mycket förstår jag men vad gör man sedan?
Vi ska sätta våtrumsmatta, INTE kakla.

Taket antar jag är ok att spackla och måla med våtrumsfärg. Och alla lister plockas bort innan mattan sätts dit för att sedan sättas upp nya. Eller har jag fel?
 
T
En våtrumsmatta klarar du inte av att sätta själv så jag föreslår att du ringer en firma som gör jobbet åt dig!
 
Bort med lister först förstås.
Sen gips eller spån. Har precis helrenoverat vårat gamla badrum och där satte jag vanligt gips och spacklade skarvar som vanligt. Det är godkänt att ha vanligt gips bakom våtrumsmatta.
Golvspån på golvet. Sen kunde mattläggaren komma.

/Roger
 
T
Fast nu bor ju TS i ett betonghus!
 
tank77 skrev:
En våtrumsmatta klarar du inte av att sätta själv så jag föreslår att du ringer en firma som gör jobbet åt dig!
Mattan tänker vi inte göra själva, men funderar på underarbetet.

tank77 skrev:
Fast nu bor ju TS i ett betonghus!
Precis, det är det jag funderar på. :)
 
Vad menar du med "tunna plattor" ?


/JG
 
Tjippen skrev:
Vad menar du med "tunna plattor" ?
/JG
Vet inte vad de heter, men syns på denna bilden hoppas jag.

IMGP5833.jpg
 
Huh, dom var ju fina:rolleyes:. Det är bara att riva och ringa mattläggarn så att han kan säga hur han vill göra. Troligen vill han spackla väggen själv för att få det underlag han vill ha. Skall ni ha matta på golvet med så fixar han det galant på ett par dagar..

/JG
 
Tjippen skrev:
Huh, dom var ju fina:rolleyes:. Det är bara att riva och ringa mattläggarn så att han kan säga hur han vill göra. Troligen vill han spackla väggen själv för att få det underlag han vill ha. Skall ni ha matta på golvet med så fixar han det galant på ett par dagar..

/JG
Du tror inte man behöver göra mer än spackla på väggarna så de blir släta innan mattan sätts upp? Låter ju smidigt i så fall.

Och nä, det är inte fint. :D
 
T
Kan vara ett av de fulaste badrum jag har sett : )
 
Om det är betong bakom så är det bara att prima och spackla, det går bra att bygga flera cm med spackel för den som vet va den gör..

/JG
 
tank77 skrev:
Kan vara ett av de fulaste badrum jag har sett : )
Haha, japp. Synd att det inte finns någon sån tävling. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.