Jag satt och läste Bauhaus senaste reklam-blad, och såg att de hade en Bosch PCM 8S + stativ för 3195:- finfint, den räcker för mina behov så en sån köper jag på vägen hem tänkte jag.

Väl inne i butiken så klämmer jag lite på den maskinen som står uppställd, den känns riktigt ok, inget glapp eller annan skumt.

Jag hämtar en herrejösses-vagn (en sån där för skivmaterial) och lastar på sågen samt det tillhörande bordet / stativet, jag läser på lådan "universalbord" passar bland annat Bosch.

Väl framme i kassan så blippar kassörskan med streckkodsläsaren på den stora gröna Bosch-lådan och det står 3195:- på displayen, "den där ingår" säger jag och pekar på kartongen med stativet, hon ser vilse ut och tror inte på mig. "Titta där" säger jag och pekar på traven med stativ och sågar och den jättelika skylten där det står "Bosch bla bla inkl. sågbord 3195:-", "den är med i erat senaste reklamblad" tillägger jag, ingen reaktion från kassörskan, sen säger hon "jag måste gå och kolla det" , hon kommer tillbaka efter en stund och blippar på streckkoden på stativ-paketet, 2 artiklar summa 3195:-, frid och fröjd, bara betala och gå, tack för det.

Väl hemma så sätter jag ihop stativet i snickarboa, känns helt ok med tanke på att det kostar ca 700:- om man räknar 2500:- för sågen.

Sen öppnar jag den stora gröna lådan och börjar plocka ut alla grejjer, som vanligt är det endast smågrejjer som ska skruvas ihop, själva sågen är ihopsatt men endast transportsäkrad.

Till slut kommer jag fram till det sista momentet, att skruva fast sågen i stativet som medföljde, det finns 4 skruvar med, det är 4 hål i Boschens fot, så det borde ju passa... NÄ! det gjorde det fanimej inte alls det!

Sågen har ju hålen i över kant tätare än de i nederkant, alltså kan man inte skruva fast sågen med 4 skruvar i det stativet som ligger i lådan det står "passar bland annat Bosch" på..... förbannat, man blir så irriterad!

Men inte orkar jag plocka ned skiten och köra tillbaka det för att vara principfast... man kanske skulle det och tala om för dem att det inte passar. Men det är klart enklare att sätta en skruv i varje hörn på diagonalen så att den sitter med 2 skruv istället för 4....

F.ö. så är det lite roligt att det medföljer 3st batterier till sågen, blev lite fundersam och tittade på stickproppen på sågen, avsedd för 220 volt, vad ska man ha batterier till? Jo till lampan och lasern förstås........

Nu har jag spytt lite galla, kändes att det behövdes.
 
Mikael_L
spocks_beard skrev:
Men det är klart enklare att sätta en skruv i varje hörn på diagonalen så att den sitter med 2 skruv istället för 4....
Går det möjligen att tillverka en adaptorplatta utav en bit plywood (marinplyfa om man vill vara lyxig), som du skruvar i både såg och stativ. Borde kännas lite trevligare att den sitter ordentligt fast och still...

Hoppas du snart får nåt bra och rejält jobb gjort med sågen, så du glömmer hela episoden och ser på nyförvärvet med största glädje istället. :)
 
Hm, skumt? Fick du verkligen tag i rätt bord (det finns la gannska många "universalbord")?
En bekant nappade på samma erbjudande och han var inte annat än helnöjd.

Åka tillbaka och klaga är väl det minsta du kan göra?
Ta en titt på visingen och kolla upp hur det ser ut där.
 
Går det möjligen att tillverka en adaptorplatta utav en bit plywood (marinplyfa om man vill vara lyxig), som du skruvar i både såg och stativ. Borde kännas lite trevligare att den sitter ordentligt fast och still...
Ja absolut, det är så man får göra, men då ska det f-n inte stå att den passar Bosch... men men det reder sig.

Det känns tyvärr inte som att det är nån mening att klaga i en sån butik, jag får en känsla av det inte kommer komma fram till de som behöver höra det i alla fall.

Jag kan inte tro annat än att det är rätt bord eftersom de låg på Bosch-lådorna.
Det är det bordet som är på bilden i deras katalog.
Och nu när jag tittar i deras katalog så sitter skenorna snett.... hmm... kan jag ha gjort en tankevurpa?

Jag får kolla ikväll.
 
Jag hade klagat. :)

Jag köpte en motorsåg som alltid krånglade, och efter två reparationsförsök hävde jag köpet. Jag ville också ha kompensation för att ha kört till och från Bauhaus, och pytsat i lite bensin i sågen. Det lyssnade inte personalen jag fick tag i på. Så jag mailade och gnällde ordentligt. Det mailet hamnade tydligen hos alla gruppchefer på nåt möte i detta varuhuset, och sen fick jag ett presentkort (de frågade faktiskt först) på 500 kr.

Klaga mer! Det hjälper!
 
Ibland har man tur och får tag i kompetent personal på Bauhaus. När jag ville ha spotlights inbyggda i kökstaket var det stört omöjlöigt att hitta nån som kunde förklara nåt på Silvan, K-rauta och Beijer om hur det hela hänger ihop med trafon, strömstyrka, längd på kablarna och vad man får och inte får göra själv. Tills jag var på Bauhaus i Botkyrka. Där var det en kvinna från Östeuropa som arbetade i El-avdelningen. Hon förklarade precis allt jag behövde veta. Hon var Civilingenjör med el-inriktning från nåt land i Östeuropa.

Jag skulle inte montera spotsen själv, utan ville ha information så att jag kunde göra lite intelligentare val i samråd med elektrikern som skulle installera spotsen.

Deras 12% lågprisgaranti har jag också utnyttjat utan problem. Men även stött på korkad personal i kassan som inte vill ge rätt pris trots att man visar upp erbjudandet.
 
Prisgarantin är riktigt bra. Den utnyttjar jag nästan jämt. :)

Annars måste jag säga att Bauhaus (i Göteborg) faktiskt är det svåraste stället jag vet att få tag i personal. Det finns aldrig nån att fråga, och bemanningen, både för kassor och golvpersonal, verkar vara störst mitt på dagarna, och dras ner till en tredjedel efter 16-tiden, när de flesta (?) väl kommer dit...

Lustigt/tragiskt för övrigt att en civilingenjör med elinriktning jobbar på golvet på Bauhaus... Inget fel i arbetet, men lite bortkastat, på nåt sätt...
 
Finns en och annan välutbildad taxichaffis med utländsk påbrå också.....
Inte alls ovanligt att utländska utbildningar inte är lätta att översätta till nåt värdefullt i Sverige tyvärr.
 
sennen skrev:
Annars måste jag säga att Bauhaus (i Göteborg) faktiskt är det svåraste stället jag vet att få tag i personal. Det finns aldrig nån att fråga, och bemanningen, både för kassor och golvpersonal, verkar vara störst mitt på dagarna, och dras ner till en tredjedel efter 16-tiden, när de flesta (?) väl kommer dit...
Räknat till hur mycket pengar som trillar ner i kassorna så är faktiskt kundtrycket som störst mitt på dagen i de flesta butikerna och jag har svårt att tro att Bauhaus är något undantag.
Mitt på dagen är ju dessutom den tiden då morgon- och kvällspassen löser av varandra så egentligen är det samma mängd kunder per personal både dag som kväll.

(nu under semestrarna är det förvisso kanske annorlunda. jag menar; vem går upp före tolv mitt på dagen när man är Ledig? ;))
 
(nu under semestrarna är det förvisso kanske annorlunda. jag menar; vem går upp före tolv mitt på dagen när man är Ledig? )
Vi som har små barn går upp mellan 6 och 7 ;)
 
spocks_beard skrev:
Vi som har små barn går upp mellan 6 och 7 ;)
Nejnej.. Väldresserade småttingar vaknar först 8.30 ;-)

/ Marta
 
@spocks. Löste det hela sig till slut eller?? Nyfiken eftersom jag har planer på en likadan såg.
mvh xatnep
 
Grannen köpte en sån såg, men dom hade ingen bord hemma. Han har väntat i 2 veckor nu på ett bosch orginal-bord som skulle ingå.

Så jag undrar om du inte fick fel bord ändå.

/M
 
Jag har inte testat att montera loss den och kolla, den sitter nu med 2 skruv och det är tillräckligt så länge, det verkar funka bra ändå.

Tycker den fungerar bra, än så länge iaf.
 
Bauhaus borde satsa på kunnigare personal och flexiblare kassasystem.

Var där för sista gången i förra veckan efter flera irritationsmoment. Sista gången skulle jag endast köpa några gånggärn samt ett dörrbeslag. Väl framme i kassan skulle man betala för sina grejer men då saknades streckkods numret för beslaget.
Kassören bad mig då gå in igen för at kolla pris. Jag gick snällt tillbaka och kollade upp priset på 89 kr. Kom tillbaka till kassan och ville betala, MEN då fick dom inte sälja denna vara om man inte köpte 5 stycken! Ändå fanns varan uppmonterad på vägg i butiken där man tydligt såg styck priset på 89 kr.

Då jag sedan tidigare har dessa beslag i hela huset så kan jag ju inte köpa en annan modell nu.

Vad skall jag med 5 st beslag till när jag bara behöver 1 st ???

FORTSÄTT SÅ BAUHAUS SÅ KOMMER NI INTE ATT HA MÅNGA NÖJDA KUNDER! HAHA!:eek:

/Tony
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.