Hann inte fråga röris om jag behöver förankra rören mer än det han gjorde, golvbrunnen räcker väl det inte med att endast skruva fast flänsen i golvspånet, antar att den måste eller bör vila på något under som stöd?

Nu ligger ju utloppsröret i höjd med åsarna, undrar om man kan skruva fast en regel med vinkeljärn bara mellan åsarna just under brunnen på den höjd som den ska sitta?

Behöver man förankra mer vid wc röret?


Tacksam för tips å råd..
 
  • DSC00937.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför satte inte rörisen en fästplatta för brunnen? mycket enklare att lägga golvspånet då också.
 
Ingen aning, kanske för att kunna röra brunnen lite, kanske för att spara tid vad vet jag?

Vill ju att allt ska vara bra innan man syr ihop golvet sedan är det kört.

Kanske lika bra att leja bort golvjobbet med så man slipper gruva sig om det håller, är rätt utfört , rätt hål storlek m.m.
 
Ser ut som en jafo brunn, de har bra anvisningar på sin hemsida hur du skall montera den så att det blir godkänt. Ifall du skall lägga klinkers så kan jag rekommendera den nya monterings plattan, monterings platta 2, vilket lyfter upp brunnen 13mm så du kan lägga brunnen i kant med flytspacklingen, sen sätta förhöjningsring när du sätter klinkers. Det blir då omöjligt att misslyckas med att få allt på rätt höjd!
 
Är prius eller pirus brunn(minns ej riktigt), ska kolla upp det.

Kommer att bli plastmatta sen.

Lite osäker på hur mycket upphängning som rören behöver, speciellt vid wc samt tvättställ utlopp, som det är nu så vetti tusan om man kan pressa allt för mycket nedåt, tänker på stosarna sen även att rören pallar tyngden om det blir ett stopp.

Har skruvat plåtband på varsin sida om T-muffarna samt lagt under små kilar under rören räcker det tror ni?

Har ju hört att man bör undvika skarpa böjar, tänker på wc böjen, behöver man oroa sig över t stycket?



Tar upp en annan grej när ja ändå är i farten..

Tydligen så har reglerna ändras vad gäller golvbrunnens avstånd till vägg, vad jag har läst så är det 20cm minst men rörisen satte den 45cm ifrån vägg.Är det mer praktist så eller har reglerna ändrats?
 
45 från vägg kanske hamnar mitt i en dusch.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.