Så var det dags igen. Min sagembox har fått väldigt högt fläktljud, kan vara nåt på gång. Men jag har en del inspelat som jag inte hunnit se än - hur och till vad kan jag föra över det?

Anledningen till frågan är ju att om jag skickar tillbaka (till Boxer) så misstänker jag att det raderas? och det vore lite synd.

Kjell G
 
Redigerat:
Kolla på forumet på minhembio.se. Jag tror det är bökigt att göra. Om du har box med USB lär det finnas nåt hack som gör att man kan föra över data till PC. Men filerna är nåt proprietary format som inte är enkelt uppspelningsbara, eventuellt även krypterade. Om du inte har USB måste du plocka ut hårddisken och då ryker förstås garantin.

Alternativet är förstås att koppla boxen analogt till en en annan inspelare och föra över materialet.
 
Ringde Boxer också, fick tipset att göra strömlöst, alt. en återställning vilken inte skulle påverka hårddisken. Om den behövde skickas tog de inget ansvar för hd, det blir istället Sagem som man får vända sig till. Tydligen inget ovanligt problem?!

Hursomhelst så hjälpte det att göra den strömlös - åtminstone tills vidare:)

Kjell G
 
Programbolagen vill helst inte att man ska kunna plocka ur det inspelade materialet. Ganska uselt att dom inte erbjuder en backuplösning då. Kika som sagt på minhembio, där finns iaf fungerande lösningar för dilogs boxar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.