Har precis fått hem nya bänkskivor i granit men den ena är 29,5 mm tjock och den blev väldigt bra men den andra är 33 mm.
Den blev högre än diskbänksplåten (jo vi har en gammal hederlig plåt) och kanten var ju förstås vass för den skulle ju vara lite lägre än diskbänken.

Dessutom så syns det att den är tjockare.
Jag kommer att reta mig på den då allt annat är rakt och passar exakt.

Vad kan man förvänta sig för tolerans på tjockleken av en stenskiva?
Företaget har en CNC maskin för att fräsa så jag tycker att det borde varit inom en halv mm eller åtminstone 1 mm men nu skiljer det 3,5 mm.

Protte
 
Mikael_L
prototypen skrev:
Företaget har en CNC maskin för att fräsa så jag tycker att det borde varit inom en halv mm eller åtminstone 1 mm men nu skiljer det 3,5 mm.

Protte
Tycker jag också.
3,5 mm är ju inte precison, det låter ju rent klantigt.

Men jag vet inga riktlinjer som du kan slå dom i huvet med. :confused:
 
Kanske skulle slå med skivan.......
Protte
 
Mikael_L
Tunga argument ... (y)
 
Det har bara varit strul, det var lite olika fel på stommarna, det får man räkna med när man köper måttanpassat så det har varit lite fram och tillbaka men tillverkaren fixar alla fel inom 2 dagar så det funkade väl hyffsat.
Skivor beställdes per mail mitten november med tydlig anvisning att ringa då jag inte kunde svara på mail när jag är på jobb. Sedan när jag kom hem 21 december så hade inget hänt förutom att de svarat på mitt mail och jag som hade skrivit att RING.

22 dec så beställdes de iaf, 5 veckor skulle det ta.
efter 7 veckor ringer jag och undrar, efter mycket letande så är det råvaruleverantören som tappat bort beställningen.
Så fick jag då hämta skivorna i fredags men det var ju inte som jag hade tänkt mig.

Suck, jag är inte nöjd så det får välan bli en ny skiva, 5 veckor till men det går bra med en spånskiva så länge.

Protte
 
Nanny Fine
nåt särskilt företag man ska passa sig för då? Vi står i begrepp att beställa granitbänkskivor....
 
Utan att vara oförskämd så låter det som du beställt granit med leverans från någon öststat eller liknande och då blir det ju tyvärr så här allt som oftast...

På samma sätt som med de billiga hantverkarna, man får vad man betalar för. ;)

Jag hade ALDRIG accepterat och betalt för detta !


Med seriösa granitleverantörer typ Landernäs Marmor i Lund skulle sånt här aldrig inträffa och de levererar på 8-10 dagar, men visst kostar det några kronor till jämfört med de utländska alternativen...
 
På sätt och vis är det en öst-stat, Finland som levererat graniten men den är kapad och polerad av Löbe granit i Holmsund.

När det nu blev lite stressat pga borttappad beställning har man missat kontrollmätningen MEN de var och hämtade skiva igår och ska fräsa ned den till rätt tjocklek så inget ont om leverantören, de har skött reklamationen utan protest (kansk en och annan suck).

Hoppas få tillbaka den idag men det är inte panik, vi klarar oss med en obehandlad spånskiva runt hällen.

Det blev vansinnigt snyggt med ett gråsvart kakel, kanske blir en bild när det är lite färdigare.

Protte
 
Ok.. men skönt att det löser sig iaf... trist bara när det drar ut på tiden så mycket :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.