Var rätt poröst material i taket så borrhålen blev något större än de borde. Pluggen roterar bara i hålet när skruven dras i. Någon som har ett bra knep för att rädda upp det utan att behöva börja om från början?
 
S
Större plugg eller annan typ av plugg med större vingar.
 
  • Gilla
Kamomill
  • Laddar…
Om det är riktigt dåligt material i teaket, så finns risk att i princip alla typer av pluggar bara snurrar runt.

jag har räddat en sådan situation med ankarmassa (finns blandannat på biltema). Men det är rätt dyrt, så prova med grövre och gärna längre plugg först.
 
  • Gilla
Kamomill
  • Laddar…
S
H hempularen skrev:
Om det är riktigt dåligt material i teaket, så finns risk att i princip alla typer av pluggar bara snurrar runt.

jag har räddat en sådan situation med ankarmassa (finns blandannat på biltema). Men det är rätt dyrt, så prova med grövre och gärna längre plugg först.
Ja, juste. Korta plugg är skit.
 
Låt pluggen sitta, skär till några "träflisor"slå i dessa i pluggen tills den sitter hårt. Dra i skruven. Funkar kanon om det inte är några tyngre grejor som ska skruvas upp.
 
  • Gilla
AndersS och 3 till
  • Laddar…
Ankarmassa är ju toppen men dyrt och lyxigt. Pröva först att, runt pluggen du vill använda för att fästa i, kila in träbitar som tidigare sagts. Jag brukar också klippa plugg på längden och peta in. Moffa på med vad du har till hands bara! :)
Har du flera fästpunkter?
 
R Rd 350 skrev:
Låt pluggen sitta, skär till några "träflisor"slå i dessa i pluggen tills den sitter hårt. Dra i skruven. Funkar kanon om det inte är några tyngre grejor som ska skruvas upp.
Man även göra en egen träplugg.
Gör en fyrkantig träbit med bred som borrade hålet och klyv den sedan.
Knacka dit den och skruva, brukar inte borra.
 
Är en gardinskena som ska upp och väldigt små skruv för att passa i skenan. Måste få det att sitta tillräckligt bra för att småbarn ska kunna rycka i gardinerna.
 
  • Gilla
Oaken
  • Laddar…
Hittade något tvåkomponents epoxilim hemma. Kan det funka?
 
K Kamomill skrev:
Hittade något tvåkomponents epoxilim hemma. Kan det funka?
Kanske, går väl att testa.
 
V
Fyll hålet med någon härdande massa,knacka i lpuggen,låt härda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.